På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 11 mars 2009

Vårens första!

Då var det äntligen dags igen. Imorse packade vi en liten matsäck med en dubbelvikt leverpastejsmörgås, några kex och varm saft i Nils egen termos. Denna menyn är standard sedan länge... Nils var ivrig att komma iväg och tyckte jag skulle äta upp min frukost snabbt så "vi genast kan gå till dagis..." Det var nämligen idag premiär för Ekorrens utflykter till skogen och det har Nils längtat efter. Så från och med nu är det utflykt till skogen varje onsdag förmiddag. Och i år har Nils grupp från avancerat lite, de lämnar den inhängnade gården och går iväg till en riktig skog...

Då var de här, årets första för oss!

Medan Nils fikade i skogen fikade jag och Sigge med Lisa och Nelli. Lisa hade med sig lunch som vi myste på och medan mammorna tjatade underhöll sig Sigge och Nelli i vanlig ordning på golvet. Sigge tycker Nelli är toppen och drog henne ivrigt i både hår och kjol...
Nelli är inte särskilt intresserad av Sigges flörtande...

Sara och Ella tittade in en kort sväng på väg hem till Frölunda efter några dagar hos morfar i Uddevalla. De hade haft det mysigt och hunnit med lite allt möjligt som fågelmatning, hälsa på mamma, promenader och träff med gamla kompisar.


När vi kom hem idag efter dagis ville Nils inte gå in. Han tyckte vi skulle fika på altanen och där var det underbart varmt och gott i solgasset. Sedan var han ute en lång, lång stund innan han ville komma in. Vi måste nog försöka få fram de där dynorna för vi får hoppas att det är våren som kommer nu...eller luras den igen?



Ger mig själv en klapp på axeln (och en klapp till Lisa också) för bra flåsat på passet här ikväll. Nu känner man sig välförtjänt av lite serious slapping i soffan...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar