På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 26 mars 2009

Slunga mera!

Som sagt var jag ju på Ikea igår gjorde slut på lite pengar och jag är väldigt nöjd med vad jag kom hem med.

Enligt salladsexperterna skall man sluga sin sallad efter sköljning för bästa krispiga resultat. Jag har en salladslunga i min potatisskalare (ni vet en sån där Nils Johan med taggiga kanter där potatisen far runt i vatten när man vevar på...) och den har jag använt ganska flitigt men blev efter ett tag lite lat för den är stor och klumpig att ta fram. Just nu har det stora durkslaget använts men resultatet är ju en vattnig, tung och tråkig sallad. Men den här lilla nätta slungan hittade sin väg ner i kundkorgen igår och jag känner på mig att jag kommer slunga mycket mer nu igen! Prova själv, du kommer fastna i slung-himmelriket, jag lovar. Mer slungande åt folket!


Som amatörkonstnär vill jag gärna uppmuntra till kreativitet och skapande så jag har länge varit på jakt efter någon typ av upphängningsgrej för bilder som Nils kommer hem med. Och tänk, igår sprang jag på en som, väl hemma, Joakim hjälpte mig att monterade upp och som jag sedan dekorerade med hjälp av Nils. Jag är supernöjd med resultatet, min vy från kökbordet har verkligen förskönats nu!

Mamman uppmuntrar pysslet dock med varierat resultat och deltagande...

Efter velande hit och dit har vi nu skickat in en ansökan om förskoleplats till Sigge inför hösten. Vi får se hur hösten ser ut och vilket behov vi har men jag har iallafall bestämt mig för att fortsätta vara föräldraledig i höst. Trots önskan om plats i augusti/september, mest för att vara med i matchen...hoppas vi att vi kan dra på inskolning till senare i höst. Funkade fint när vi skolade in Nils, personalen hade tillräckligt med inskolningar i augusti/september och hade inget emot inskolning i oktober/november då alla nya barn landat i sina grupper och med sin personal..

Nu skall jag snart hoppa i säng, jag är helt slut efter mitt gympapass (tur att Lisa skulle dit annars hade jag nog inte kommit iväg...tack!). På väg hem fick jag värsta huvudvärken och det berodde nog både på vattenbrist men också på syrebrist då ventilationen inte fungerade idag i träningslokalen (vilket ledaren berättade då passet var slut). Det var extremt tungt tyckte jag då jag kämpade på situps och armhävningar och jag både svettades och törstade så jag trodde ett tag att jag sprang runt med en ryggsäck fylld med bly men allt hade sin förklaring...(pust, för ett tag trodde jag verkligen att min kondis var lika med noll, vilket jag inte upplevt under tidigare pass....;)....)
Tack för ditt besök!
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar