På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 6 mars 2009

Grönt!

Igår eftermiddag kom farfar och farmor på helgbesök. Farfar dök ner i källaren innan frukosten idag och har fixat och donat där hela dagen. Dagen ägnades åt rör som skulle på plats och det var rörigt (hoho...)värre där nere...

Vår polack i arbete;)


Inför vår stundande skidsemester har vi också idag planerat kring luncher och middagar och börjat (men väldigt lite...) se över utrustning och annat som skall med. Jag och Nils stack iväg en stund med uppdraget att hitta ett par skidglasögon till Nils och det gjorde vi. Nils ville inte ta av sig dom efter att han provat ut de rätta i affären men jag fick övertyga honom om att det var bättre att de låg i påsen vi fick...ibland är det så med Nils att saker går sönder innan vi börjat använda dem så...ja ni fattar!



Sigges tillvaro de senaste dagarna är att ligga på mage och kräla runt, häva sig upp på armarna och ställa sig på alla fyra. Jag tror att han snart förstår hur man kryper! På bara några dagar har han blivit väldigt rörlig så idag fick jag snabbbarnsäkra (med tejp!) lite sladdar från lampor som så passande hängde ner på golvet där Sigge kom bakåtskjutande.

Det är lite hår som sticker fram bakom örat om du tittar noga!

Efter eftermiddagsfikat gick farmor och Nils på promenad och hem kom Nils givetvis med tre pinnar. Han hade enligt farmor burit dem med sig hela tiden för han hittade dem i början av deras promenad. Sedan ville han stanna ute och sysselsatte sig med gräsklippning (!) och kom en stund senare in med sin vattenkanna och ville ha vatten för han skulle vattna där han klippt gräset så blommorna kunde växa upp...Han fick lite vatten för mamman hoppas att det snart kommer lite blommor i trädgården... :)

Barfotsgatans egna trädgårdsmästare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar