På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 9 mars 2009

Skulle kunna tänka mig...

Bild från www.biltema.se


...en städare, en tvätterska, en strykare, en kock, en diskare, en personlig tränare och en trädgårdsmästare.
Då skulle städaren kunna ta hand om alla våra dammråttor och damma och feja och svabba golven och putsa fönstren. Tvätterskan skulle kunna sortera och blötlägga och spraya och gnubba och gnida bort alla matresterna och annat och tvätta alla nerkissade lakan (Sigge kissar bara på natten...kan man iallafall tro för det gör inte annat än läcker igenom...vareviga natt...). Därefter skulle strykaren kunna hänga upp och hänga ut och vika och stryka på 3 pluppar och på 2 pluppar och sträcka och platta till alla femton miljoner klädesplagg och annat som hamnar i tvätten.
Kocken skulle stå i köket och röra och smaka av och koka upp och koka in och flå och hacka och riva och skala och hälla och mäta och blanchera och tranchera och saucera (?...låter bra iallafall...) och hälla i och hälla ur och hälla upp god och näringsrik och vitaminrik och nyttig tallrik mat till mig.
När jag sitter och äter denna mat ser jag ut över mina tomt och ser raka rabatter, blommor och välbeskurna äppelträd och ett litet fågelbad i betong och en tät och mörkgrön, välvuxen häck som är så hög, så hög och framför den en välansand gräsmatta och välkomponerade krukor med ranunklar och tulpaner och andra fin-fina blommmor. Och så ser jag några småfåglar här och där som irrar runt.
Under tiden sköjs det av och diskas och poleras och fixas av min diskare. Det ställs in och torkas av och allt blänker och ser nytt ut.
Sedan skulle det bli dags för att värmas upp och kommas igång och knytas skor och flåsas och kämpas och törstas med min egen tränare. Jag skulle träna ofta och länge och bli snabb.
Sedan skulle jag sova gott i min nybäddade säng en hel natt, ja, minst i 8 timmar i sträck!!!





Idag har vi haft oss en helt vanlig dag på Barfotsgatan med allt det där vanligt tragglet.......du vet! Kram ;)

1 kommentar:

  1. Anna du glömde en väldigt viktig person; handlaren!!! Kram!

    SvaraRadera