På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 25 mars 2009

Bort med allt!

Idag var det sjukt på dagis. Kalaskompisen från igår och en annan kalasgäst var hemma och var småkrassliga. En tredje inbjuden kom aldrig utan har varit sjuk hela veckan. UHG!! Kände mig väldigt trött här i eftermiddags, får hoppas att det inte är något på gång!

Efter lämning på dagis åkte jag raka vägen till Ikea för att göra slut på lite pengar och även träffa min syster och Ella. Trots att vi inte träffats på nästan två veckor var Ella tillgiven och go´som vanligt. Hon är väldigt fascinerad av både Sigge och Nils så idag var det mycket pekande och hummande åt Sigges håll. Sigge bara skrattar och han ser just nu för lustig ut för i överkäken har det tittat fram en liten tand (den andra är på gång men har inte spruckit igenom än...). Han ser lite ut som en gammal gubbe, både tandlös och hårlös ;)

Väl hemma och lite fattigare men med en massa nya trevliga bra-ha-saker fick jag värsta vårkänslorna. Ut med en massa krafs, in med sol och värme, bort med smutsiga fönster (...får se när det händer och om det händer!), dags att lämna till loppis, bort med vinterkläder! Städyran fortsatte hela kvällen och när bröderna somnat fortsatte jag ner i källaren med famnen full av vantar och mössor och dunjackor och sedan kom Joakim och vi gick lös på vårt tillfälliga förråd som gillestugan förvandlats till i renoveringsröran. Massor som skall slängas, något till loppis, en hel del som skall upp på vinden, en del till tippen. Jo, just det! Någon som är i behov av en hörnsoffa i vinrött av gammal årgång? Hör av er snarast isåfall!

Ska blogga om mina inköp imorgon tänkte jag men lite kan jag ju visa idag. Köpte den här fin-fina väskan som nu ersatt den slitna plastkassen som jag använt till Nils galonställ och dylikt alldeles för länge. Hör till Ikeas sommarkollektion och fanns i flera andra fina färgställningar.

Avslutningsvis vill jag bara visa en annan liten sak. Efter många påminnelser så dök den här upp på ett skåp mitt i köket! Åh jo, tro det eller ej, men den funkade faktiskt! Förmodligen bara en gång, kanske en gång till om den ökar avsevärt i storlek kanske?
//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar