På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 21 mars 2009

Dag 6

Idag vaknade vi till tö och några plusgrader. Medan Sigge gick på promenad med farfar och farmor gick vi till barnbackarna.Nils åkte skidor på förmiddagen och idag vågade han åka själv nerför den enklaste barnbacken där jag stod och tog emot honom. Efter fikat så sa han: nu räcker det! så då gick jag och lämnade in hans utrustning. Joakim tog några åk medan jag och Nils promenerade hem till stugan.

Väl hemma "lekte" Sigge och Ingrid tillsammans (dvs satt på samma filt och sög på sockor, sina eller någon annans). De hade roligt tillsammans en lång stund innan det var dags för en middagslur.

Efter lunchen fick jag och Joakim några barnlediga timmar till skidåkning men backarna var svåråkta och tunga pga blötsnön. Efter några åk kände vi för en paus och åkte till Ski Lodge och drack lite gott och tittade på folk och slappade en stund.

Nu ikväll har vi ätit middag och spontanpackat lite. Det mesta packar vi imorgon efter frukost. Stugan skall vi lämna senast kl.10 men vi skall försöka på att komma iväg senast vid nio. Veckan här i Lindvallen har varit jättetrevlig med bra skidåkning och bra väder. Det har också fungerat superbra i stugan med småbarn och allt...skulle definitivt vilja åka på skidsemester nästa år igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar