På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 13 mars 2009

Förberedelsefredag!

Det mesta av dagen idag har gått till att plocka/rota fram, tvätta och vika och lägga på hög inför vår fjällenresa. Nils tyckte högen var spännande för här och där såg han saker han kände igen (sina solglasögon, sina kalsonger och så potatis(!) och chips...) och han ville gärna vara med och stapla...
Vi har dock varit iväg en liten sväng till biblioteket och "köpt" böcker och även till apoteket och laddat upp med alvedon och Bräckboden där vi valde kex att ha med oss till fjällen...
Vi har försökt att förbereda Nils på vad som kommer hända när vi väl är där och nu verkar han ha förstått litegrann vad "skidskola" innebär; "Duuu pappa, du får inte vara med där!" Ja, det kan bli ett äventyr det här!!!


Kvällen avslutades med thai! Jo, det är sant, ikväll bröt vi vår svit med blodig biff, bea, pommes och tomatsallad. Dessutom har vi kollat film (vilket inte hänt på evigheter...) och Batman - Dark Knight var helt ok. Nu är det dags för sängen för imorgon skall här überpackas må ni tro!! Oj, oj, oj, oj, oj,oj, vad ung klockan är (23.11) tror knappt det är sant...jag är ju numera värsta nattugglan....

Sigge får avsluta denna dag. Bilden är tagen imorse när han duschar. Han älskar att sitta där och ha lite vatten stänkande på sig och blir vansinnig när jag tar honom därifrån...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar