På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 28 mars 2009

Earth hour!

Idag har det varit full aktivitet, dock inte på Barfotsgatan utan på en massa andra ställen. Jag kom iväg och tränade kl. 9.00 och vid passets slut vid 10.oo kändes det lite konstigt, fick lite eftermiddagskänsla i kroppen. Förvisso hade jag varit uppe sedan halv sju och både hunnit bada och klä Sigge, käka frukost, vika en tvätt, bädda upp och packa skötväskan inför dagens utflykt. Medan jag försökte bränna lite kalorier åkte de andra till Stenungsund och lämnade takboxen vi lånat av Simonssons. Utan den hade det inte blivit någon skidresa...tack än en gång för lånet! Efter bullar och saft vände de hem mot Kungälv igen och plockade upp mig på vägen. Resan fortsatte till...

Premiär för nya fina badrocken som Sigge fått av Ingemar och Eva!

...Frölunda där det bjöds på jättegoda våfflor. Systern hade snokat rätt på ett superbra recept på våfflor (tack till personalen på förskolan Trädet i Frölunda...bästa öppna förskolan ever!) och det måste jag nog be om att få. Alla, utom Sigge, smaskade våfflor med sylt och grädde.

Ella gillar våfflor!

Nils gillar våfflor!

Sigge gillar våfflor, men fick bara smaka pyttelite...men är lika glad ändå!

Mätta och belåtna for vi sedan vidare in till stan och spanade in jättefin Marrakech-inspirerad klinker till vårt spa. Skulle verkligen vilja ha sådan på vårt golv i vårt spa så nu gäller det bara att övertyga mannen... Om du är nyfiken titta in på: www.marrakechinredning.se där det finns massor av fint att vila ögonen på.

Tack för den fina påsk-presenten Sara! En del av den är redan uppäten...

Vi for vidare på några fler ärenden och hann precis hem (förbaskade Tingstadstunnel...) innan det var dags för Nils lekis & plaskis-kurs. Sedan gick allt väldigt fort för helt plötsligt var det dags att släcka ner en stund och delta i earth-hour-projektet världen över. Hoppas vi blev en miljard som deltog vilket var målet! Vi tände ljus och satt och diskuterade i mörkret kring våra renoveringsprojekt och faktiskt klarnade (!) vissa saker. Tänk vilken tidstjuv teven eller för den delen datorn är...

Min fundering som får avsluta bloggen idag är vad andra som släckte ner gjorde under den timmen? Kanske blir det som på midsommar....en massa earth-hour-barn lagom till julhelgen 2009!!...;)

//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar