På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 23 mars 2009

Gult!

Nu måste väl ändå våren vara här? Eller luras den fortfarande? Blev jätteglad idag när jag hittade det här vårtecknet i trädgården. Från att ha varit omgiven av en massa snö i flera dagar och att sedan komma hem till, ja vår, kändes helt ok!



Då vårt kylskåp gapade tomt och behövdes bunkras upp rejält blev det en tur till mataffären i förmiddags. Eller skall jag säga morgonen för vi traskade pigga in vid 9.15 på ICA...och det var vi, en massa andra mammor med barn och ett gäng gamla pensionärer. Sigge somnade i vanlig ordning på väg hem i bilen och det var vid min lov i trädgården med honom som jag hittade de gula godingarna! Hoppas hitta massor fler i veckan! För att känna lite vår även inomhus köpte jag nya blomster till köksfönstret och där blev det gult också! Det känns att man är i stort behov av färg!

Skulle också vilja röja i trädgården och plantera nytt i mina krukor men det är nog lite tidigt än. Jag blir så inspirerad till det för alla andra "daglediga" i Iskällan är ute och fixar och fejar i sina trädgårdar. Det klipps och krattas överallt! Inte för att det skulle märkas så mycket i min ful-trädgård då materialet jag har att jobba med är si så där pga dränering och annan sörja...men för att få lite "Leila-på-landet"-känsla iallafall! Skulle kanske satsa på ett par schyssta stövlar att springa runt med så jag känner att jag är med lite i matchen iallafall!

Här kommer Sigge...i sin fin-fina nya Lindvallen-tröja som han fått av Karin och Malin. Den passade jättebra och det plastiga trycket på magen föll Sigge helt i smaken. Han har sugit på trycket hela dagen...hur bra kan det vara? Läste något om gifter i barntröjor imorse i Gp men, men....

Nu är det dags för soffan och Project Runway...frågan är vem som fick åka hem förra veckan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar