På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 3 mars 2009

Pigg eller inte?

En dag som denna, med regn och mera regn, behöver iallafall jag piggas upp. Surfade runt en stund och hittade dessa rosa raringar som jag jättegärna skulle toffla runt i när väl våren, solen och värmen tittar fram.

Ett par rosa träskor passar in på Barfotsgatan tycker jag!

Häromdagen blev jag ännu mer upp-piggad då jag var i stan och bla. köpte nya ansiktsprodukter. Grabbade först tag i en kräm jag skulle ha och frågade den rara expediten om de inte hade några trevliga erbjudanden på just det märket jag använder. Jo, jo, köp en sådan (det var precis en sån jag skulle ha) och få en sådan på köpet (och denna skulle jag ju också ha..). Super tänkte jag och skulle till att betala. "Erbjudande just nu på krämen du valt" (så den var nedsatt!) fortsatte expediten och dessutom får du en gratis ansiktsbehandling då du köpt två produkter.....super igen! Så istället för att känna mig helt skinnad efter inköp av produkter (jo, de är dryga och så..) så kändes det som värsta jackpoten istället!


Strax innan lunch ringde fröken Anna från dagis och berättade att de hade en hängig och ledsen Nils hos sig. Jag åkte och hämtade honom och han var varm, frusen och trött. Feber! Väl hemma, efter minimalt med mat, gick han självmant och lade sig och sov gott en lång, lång stund. Han var pigg när han vaknade men det varade bara en kvart, sedan ville han ligga i soffan under filten och kolla Nicke Nyfiken en stund innan han gick in och sov än en gång på sitt rum... Efter den vilan var han såpass pigg iallafall att han ville busa lite med sin lillebror i tvättkorgen innan det var dags för nattsömnen!

En sjuk och en frisk (än så länge...)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar