På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 29 mars 2009

Mer påskpynt!

Idag har jag varit i Uddevalla i sällskap med min syster. Vi blev där hela dagen och när eftermiddagen kom åkte vi till mammas grav. Ljuset brann för henne och buketten med påskliljor och blåbärsris blev fin där bredvid. Det var väldigt betydelsefullt för mig att komma dit idag. Jag har tänkt mycket på henne den sista tiden och tänker och saknar henne varje dag. Det är nästan exakt 6 månander sedan vi träffades för sista gången.... Innan jag sa hejdå vid graven sprack himlen upp och solen tittade fram och då kändes hon väldigt nära...


Efter en hel dag borta ifrån mina godingar var det så skönt att komma hem. Resan tillbaka till Kungälv kunde inte gå snabbt nog. Nils var på ett strålande humör och berättade om kalaset han varit på i förmiddags hos sin bästa kompis. Det hade varit hamburgare och glass och knorr på grisen och godispåse och björnen sover och fiskdamm där det nappade kalsonger, vilket Nils skrattade åt så han kiknade.

Tydligen har jag med mitt påskpynt inspirerat min sons pyntanda för detta var vad som mötte mig när jag kom hem och tittade ut genom fönstret mot baksidan av trädgården. Nils har pyntat vårt äppleträdet på sitt helt egna vis!

//Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar