På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 1 mars 2009

Ett zoo!

Idag har vi stött på en massa olika djur på Barfotsgatan. Det började med en kyckling...

och fortsatte sedan med en dinosaurie....(maskerna är köpta på Ikea och det fanns massa fler att välja på; nyckelpiga, spindel, blommor m.fl. och de kostade 39:-/st.)

...och sedan kom en rymdgubbe...(joooooo, sådana finns på zoooooo...)
...och sedan ett lejon...

...Sigge har börjat låta en väldans massa och morrar och grymtar...
Familjen Hangelin har varit och hälsat på idag och passade då på att gå på en visning på ett hus några gator härifrån här i Iskällan. Huset verkade falla dem i smaken så vi får se om vi kanske snart är grannar, det vore så himla mysigt och väldigt praktiskt. Morfar kom ner från Uddevalla för att följa med och titta på huset och sedan käkade vi lunch ihop. Efter lunchen fick Sigge morfar helt för sig själv då Ella skulle sova i sin vagn en stund. Nils var inte heller hemma för han och pappa hade åkt till Örgryte på kalas till Kajsa. Vi fixade ju present i fredags och det verkade som stämpelkitet och prutt-kudden var till belåtenhet...defenitivt den sistnämnda. Nils var jättetrött efter kalaset och ville gå och lägga sig redan kvart över fem men det fick vi avstyrt med ett löfte om lite lek som Nils givetvis var ivrig att komma igång med. Strax innan hade jag börjat sortera tvätt så Joakim sa till mig: Släng in tvätten nu då! (underförstått att vi kan väl komma igång och leka nu innan sonen kraschar totalt och då blir det jättejobbigt...)...och på väg nerför trappan, in till tvättmaskinen hör jag Nils i trappen strax efter mig; "jaaaa mamma, släng in tvätten nu...jag har inte tid med det här...." ...................................hhmmmmmmmmmmmmm

2 kommentarer:

  1. vilken mysig bild på sigge och morfar :-)
    kan man tro att morfar är lite boven i dramat när det gäller lockarna på nils huvud?
    ha en bra vecka!
    kram

    SvaraRadera
  2. ...det stämmer bra! Hoppas ni nu är friska så ni kan gå ut och njuta av... (skulle vilja skriva solen men blir tvungen att skriva) snöslasket...;)
    kram Anna

    SvaraRadera