På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 30 mars 2009

Myror och mys!

Idag har vi varit ute på landet, närmare bestämt i Kareby hos familjen Hassel. Där var det vår med fina penséer och påskliljor på trappen och i trädgården röjdes det för fullt. För minstingarna var det som vanligt; när Sigge sover är Nelli vaken och tvärtom. Men en liten stund hann de träffas och åla runt på golvet tillsammans. Man skulle kunna tro att de är lite småförtjusta i varandra för de skiner som solar när de får se varandra!

Två små älsklingar!

Goda bullar á la Lisa!


Efter god lunch dukades det upp fika och sedan bar det av ut i omgivningen där det lektes, letades myrstackar, bars pinnar och grävdes i sandlådan. Mammorna försökte planera när det blir träning nästa gång och torsdag verkar det bli.

Var är myrorna egentligen?

Väl hemma myste jag och Nils medan Sigge sov. Vi spelade spel och idag var det min tur att vinna och i vanliga fall brukar det vara lite svårt att ta det men idag var det "bravo mamma" och handslag på det. Hur gör egentligen man när man fostrar en god förlorare?

//Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar