På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 14 mars 2009

Nedräkning!

Även idag har det packats, lite mer på allvar... Vi har verkligen försökt att inte ta med oss för mycket men det är inte lätt när två barn skall med. Sigge har varit på riktigt ål-humör idag och ålat än hit än dit. Vid ett tillfälle tog han sig från vardagsrummet ända bort till Nils rum...

Den rejäla vintermössa köpte jag för ganska längesedan och då var den väldigt förstor men nu verkar Sigge fyllt ut den..

Lindvallen nästa!


Var en sväng på Specialen i eftermiddags och köpte bla årets Melodifestivalscd. Det är mycket sällan vi köper musik men denna kändes helt rätt då vi har många timmar framför oss i bilen. Sigge fick sig också två underbyxor/kalsonger som var på rea och kostade hela 6.95:-/st!! Någon gång kommer väl sommaren och då blir de toppen att krypa runt i. Sedan köpte jag en moj till. Också till Sigge. Mojen kan man stoppa tex. fruktbitar i och sedan suger barnet på den, dvs suger på nätet med frukten inuti. Ingen risk för att sätta stora bitar i halsen och även ett sätt att vänja sig vid olika smaker enligt instruktionstexten. Jag tyckte den verkade jättesmart! Kanske är det värsta luret...

Inför resan har jag också packat Nils ryggsäck med lite saker som jag hoppas kommer underhålla honom både i bilen och på plats i stugan. Både nya böcker och pysselböcker. Ett nytt cd-rom spel med Anki och Pytte som han pratat mycket om och bussen Bertie, en kompis till Thomas Tåg. Även ätliga favoriter har hoppat ner i ryggsäcken så som lite choklad, russin och en tablettask med Zoo. Datorn har vi också laddat med lite nya filmer så som Barbapappa och alla Nicke Nyfiken-avsnitt. Man skulle kunna säga att vi är: Boarding completed, ready for take-off!!
(...i princip iallafall och dygnet har ju 24 timmar....)

2 kommentarer:

  1. Anki & Pytte....helt ljuvliga. Finns massor spännande där, fiskedamm, polisbil, och ank-race
    mm. Tut i backen...familjen Rönnblom!

    SvaraRadera
  2. Hoppas att ni får en jätteskön vecka i fjällen!! Kram Lisa

    SvaraRadera