På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 4 mars 2009

Ett febrigt lejon!

Idag har vi haft en innesittardag på Barfotsgatan. Nils vaknade hängig med feber så vi fick vara hemma från dagis och kurera oss. Synd på ett vis då det idag var maskerad på dagis. Från en säker källa fick jag rapport om att det idag gick att hitta Byggare Bob, Pippi , en tomte och minst en fjäril och fé på Ekorren. Om Nils hade varit där hade det också funnits ett lejon för det var vad Nils hade valt att klä ut sig till. Helbruna kläder från topp till tå och en lejonmask som "grrrade" när man tryckte på lejonnosen. Som pricken över i:et, en mamma-sydd lejonsvans som Nils var mycket glad över (mamman med!)... Fröken Anna på dagis lovade att Nils kunde få visa upp sin mask och svans på samlingen någon dag...och det tror jag Nils skulle tycka vara roligt. Han har pratat mycket om den kommande maskeraden men eftersom det nu blev som det blev har vi legat lågt med det pratet både igår och idag....:(



Så idag har vi mest suttit eller legat i soffan och kollat på film och Barnkanalen. Teven har verkligen stått på hela dagen! Det har druckits lite saft och ätits några robot-kex och några stekta falukorvsbitar men det är också allt. På eftermiddagen var ögonlocken så tung, så tung på en småledsen Nils så då gick vi in och lade oss i vår stora säng och myste och sov middag ihop. Nils sover aldrig middag numera, ibland kan han "vila en stund" som han uttrycker det vilket innebär att han tar av sig alla sina kläder, röjer runt i sin säng i 25 sekunder för att sedan ropa: jag har vilat klart nu!....



Sigge var också trött på eftermiddagen och sov som vanligt på altanen. Idag var han extra slö och var svår att väcka. Han låg en lång stund i soffan och mornade sig...


När jag kollade igenom posten idag så hade vi fått en ny katalog från Biltema. Kanske inte min favoritaffär men jag hittade den här poolen som jag tror vi skall investera i till sommaren. Verkar helsmart att ha ett tak på poolen. Jag vet ju från i somras att Nils bodde i sin taklösa pool så fort vädret tillät det och med ett tak kanske man kan lugna sig lite med solkrämer och solkläder...en stund iallafall! Känns långt till sommaren men nu är vi ju iallfall inne i mars månad mina vänner! Jippie!!!!!!

Bild från www.biltema.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar