På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 10 mars 2009

Nu då?

När vi äntligen kom oss ut imorse var det ett härligt väder vi mötte. Det var lite vårlikt i luften och när jag parkerade Sigge på altanen kändes det inte allt för avlägset att ta fram en dyna och sätta sig en stund på soffan och njuta av solen. Men det gjorde jag inte...men det kanske är dags att iallafall rota fram dynorna ur röran i källaren så jag är mer förberedd nästa gång våren kommer på besök. Herregud, jag kommer aldrig hitta dynorna...så som det ser ut där nere...Jag får skicka ner mannen!


Bild från www.lekmer.se

Idag hade vi sällskap med hem från dagis. En av Nils kompisar Johan följde för första gången med hem till oss i några timmar innan hans mamma hämtade honom. Backupen fanns några hus bort då Johans mormor och morfar också bor på Barfotsgatan. Utifall det skulle bli väldigt ledsamt eller så, fanns de hemma som en extra livlina. Nils och Johan har hunnit med att leka, fika, spela spel, kissa, lyssna på musik, äta glass, bajsa, dansa och leka jage..allt under 2 timmar. Bra jobbat tycker jag. Givetvis ville inte Johan gå hem när det var dags men med ett löfte om att vi snart gör det igen så gick det bra att gå hem till slut!

Nu skall jag snart slänga mig i soffan och dricka gôrmycket te (min kropp har värsta abstinensen just nu...) och äta nybakta bullar. Eva, en gammal vän till mig, facebookade att hon bakade bananmuffins idag och inspirerade då mig till att baka bullar. Det blev Leilas recept igen på kardemummasnurror och jag hoppas de smakar lika bara som sist gång. I love kardemumma! Såg dessa roliga kuddarna i nya numret av Elle Interiör. Tycker att de hade passat fint i vår tv-soffa. Har sett motivet tidigare men då på en dörrmatta. Finns iallafall att köpa på www.cosas.se som har massor av fina grejor! Värt ett besök!

Bild från www.cosas.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar