På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 1 april 2009

Baka kaka!

Det blev som jag hoppades igår...vilket härligt väder det varit idag. På gården på dagis var det hopprep och inga mössor och i vissa fall inga jackor vid hämtningen idag. Sigge satt nöjd i sin kärra och fick för första gången på väldigt länge vädra sina små händer i värmen! Tyvärr har både Sigge och Nils blivit sämre sedan igår och nu hör jag hur Nils ligger och hostar i sin säng. Handduken är på plats men kanske behövs det en till... Sigge sover med sovpuckar och han har varit "mega-rinnig" under näsan idag. Usch, både dregel- och snorspår över hela övervåningen!

I och med sommartiden som vi fixade till här om dagen har det uppstått ett litet problem hos oss. Tidigare när det var dags för Sigge att sova så var det mörkt i hans rum när vi avklarat vällingen och annat gos. Men nu, hjälp! ser han ju allt i hela rummet och har två kvällar i rad varit mer koncentrerad på omgivningen än på vällingen. Och vår kvällsrutinen är att när han skall sova så lägger vi bara ner honom och går ut och då brukade han lägga sig och somna bums men nu huserar han runt järnet i sängen och jag hittar honom i alla möjliga positioner när jag kikar in...



Trots solen har jag nästan varit inne hela tiden...satt ute och ögnade igenom posten och det gassade på bra på baksidan...men anledningen till att jag varit inne är att jag gjort viktiga saker så som bakat hur många muffinsar som helst. Ett helt berg! Sara har också bakat ett gäng med småkakor de senaste dagarna och alla dessa godsaker (mer skall det bli!) skall förhoppningsvis ätas upp på lördag. Då skall det nämligen firas. Vem? På lördag får du svaret....

Mount Muffin!

2 kommentarer:

  1. Vi har också en som känner av både ljuset och sommartiden. Fröken somna-senast-halv-sju var idag vaken tll en bra bit efter halv åtta. Då kan man ju tro att detta ska resultera att hon sover längre på morgonen! NOPP!!!! Senast klockan sex är Ingrid Mogonpigg Rönnblom vaken och redo för en lekstund och Teletubbies :-S

    SvaraRadera
  2. Vilka trevliga muffins.... Känns bekanta på nått vis.. *ler*

    SvaraRadera