På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 27 april 2009

Bokprat och modevisning!

Idag blir det en kortare blogg för jag har varit ute hela eftermiddagen och svirat lite. Det var nämligen dags för den årliga, vårliga och mycket trevlig tillställning "Bokprat och modevisning" på Mariaplan i Majorna. Biljetterna har en rykande åtgång och det här är vad man får: kvällen bjuder först på vin och god baguette och därefter börjar bokpresentationerna där Åsa och Kajsa från "Mariaplans bokhandel" presenterar nya böcker ur flera genrer. Därefter startar modevisningen där min väninna Thea från "Butik Lisa & Johan" visar upp en massa snyggt vårmode. Avslutningsvis har alla chansen att vinna presenter från de bägge butikerna på sin lott och ikväll hade vi turen med oss för två av fyra i vårt sällskap vann! Som pricken över i:et har båda butikerna massor av erbjudanden och rabatter på det man handlar under kvällen! Köerna brukar ringla sig långa... Här kommer ett helt gäng med bilder!

Tack och godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar