På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 6 april 2009

Idag har det hänt...

...titta här:



Sigge har varit på gång några dagar men det har inte riktigt velat sig. Han har stått på alla fyra och gungat fram och tillbaka, lyft ena handen och viftat med den lite i luften för att sedan göra samma med andra. Mer än så har det inte blivit...förrän idag. Helt plötsligt kryper han iväg...en lång bit! Han verkar överlycklig och har skinit som en sol hela dagen. Tandont och förkylning är kvar men han är som sagt helt fokuserad på andra saker. Dessutom idag har han gått från krypposition till sittande position vilket jag inte lagt märke till tidigare. När jag lämnade övervåningen för att kila ner efter tvätten lämnade jag honom i köket. 2 sekunder senare när jag kom upp var han inte i köket så jag förutsatte att han krupit in till Nils rum för det är poppis må ni tro! Men när jag kom in där såg jag honom inte någonstans förrän Nils pekade. Då satt han under Nils lekbord och brottades med mysstolen. Hur nöjd som helst! Redan här ikväll har han börjat resa sig upp mot saker och vi hittade honom halvvägs in i duschkabinen och minst en gång hängande över Nils Bobby-car...var skall detta sluta?

Krypning kräver mycket vila...

Då det på dagis nu blivit ok att ha springskor på sig har vi idag varit nere i skoaffären och skaffat ett par. Nils kommentar när han provat dem var: dom var snygga, mamma! så sådana fick det ju bli! Här skall det springas!

Nu är vi uppe i storlek 29...

Även Sigge har fått nya dojor idag. Eller rättare sagt, nya för dagen för han fick dem redan för åtta månader sedan av familjen Burenius. Lite stora fortfarande men det växer han väl snart i. Här skall det väl också springas...men inte än får vi (för Guds skull) hoppas!

//Anna

3 kommentarer:

  1. Åh va mysigt med en krypande Sigge.
    Det är så underbart att se så lyckliga de är när de kommit på hur man ska göra.
    kram emma

    SvaraRadera
  2. Ser ju lysande ut det där, sicken rallyfart han har:)

    SvaraRadera
  3. Ja, allt gick väldigt fort! Från lite gung till full fart på två dar. Ställer sig redan ikväll upp på knä och var nästan på väg upp i Nils säng...stopp där...var skall detta sluta?
    kram Anna

    SvaraRadera