På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 5 april 2009

Röj-röj!

Nu är vi snart i mål med renoveringen av vår tvättstuga...äntligen! Renoveringen har kantats av förseningar och i ärlighetens namn är jag trött på att ha torktvätten hängandes i vardagsrummet men nu är det snart slut med det. Tack till Åke, Birgitta och P-O som ställt upp och hjälpt till för att få den klar! Så fort den är invigd skall jag lägga ut bildbevis!

Annars har dagen gått i röjandets tecken. Gillestugan är så gott som tömd på grejor och släpkärran är än en gång full med s..t! Om du är intresserad av en mörkröd hörnskinnsoffa så är det hög tid att höra av sig...:)..eller om du är i behov av ett mintgrönt badkar. Sakerna som upptog hela gillestugan har sorterats i olika högar så som: slänga, skänka, behöves-mycket-senare (upp på vinden), behövs ganska snart (in i gästrummet). Vårt gästrum kan fortfarande ta emot gäster men ytan som gästerna kan röra sig på har krymt avsevärt under dagen. Fattar inte att vi har så mycket saker! Jag tycker ändå att jag är ganska duktig på att göra mig av med saker jag inte använder och jag älskar att organisera så vad finns i alla lådor egentligen? Det kommer nog bli fler vändor till loppis och tippen här i vår/sommar! När allt detta är över kanske jag kan titulera mig som "ordningskonsult"! Jo, det finns ett yrke som heter så. De är experter på att röja och organisera.

Sista chansen!!!


Eftersom natten varit som värsta maratonet med oroliga och förkylda och febriga barn skall jag försöka gå och lägga mig tidigt idag. Har egentligen ingen förhoppning om att det lyckas men....ville bara slutligen visa presenter som Sigge fick igår från min mammas bror och hans fru och tillhörande kusinfamiljer. Den kommer passa fint till sommaren på Sigge! Tack!

//Anna

1 kommentar: