På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 22 april 2009

Min fina ring!

Åh, vad jag saknat dig! Hela 18 månader har vi varit isär men nu är du där du ska vara. Inte i smyckeskrinet...utan på mitt finger! En andra graviditet och några kroppsliga förändringar senare, tyvärr vissa mer bestående än andra så som tjockare fingrar (och större fötter...) så passar vi ihop igen. Ringen är tredelad, dvs tre ringar som passar ihop och de två yttre är förlovningsringen medan den i mitten med stenarna är vigselringen. De kommer från Georg Jensen och jag tycker väldigt bra om andra saker därifrån som tex. vårt salt och peppar-kar som ser ut som svampar och som också står upprätt pga tyngd i botten. Dessa fick vi i bröllopspresent och vi har själva vid flera tillfällen valt bröllopspresenter från ovan nämnda. På önskelistan står ljushållaren Bloom och skålen Leaf vars design tilltalar mig! Se mer på www.georgjensen.com
På dagis var det full rulle. Barn överallt på cyklar och i sandlådan. Jag hittade mitt barn hängande i en gren...Han var väldigt trött här ikväll och efter sin gigantiska middag (tog om tre gånger tror jag..fiskbullar i hummersås med kokt potatis och lingonsylt...en av favoriträtterna) vid halvsjutiden ville han gå och lägga sig. Drack bara någon mun välling...inte konstigt med tanke på portionen han lassat in strax innan...och kom i säng redan vid sju. Brukar bli närmare åtta men all utevistelse gör nog sitt. Sigge kvittrade som vanligt fram till halv åtta sedan övergår jollret till skrik och då är det också dags för honom att sova. Var lite orolig en stund men somnade sedan fint. Jag hoppas innerligt att han fortsätter på samma sätt hela natten för i natt var han så orolig och hungrig och jobbig...Tur jag fick lagt mig på soffan en stund i förmiddags...

Nu skall jag koka te och kolla på teven en stund. Följer fortfarande några serier men de flesta program jag vill se spelar jag in för jag sitter oftast vid datorn på kvällen. Så ikväll väntar fyra avsnitt av Grey´s Anatomy...

3 kommentarer:

  1. Vilken fin vitsippsslänt! Dit vill jag gå och ta lite fina vårfoton. Kanske kan bli av i helgen? KRAM

    SvaraRadera
  2. Lingonsylt till fiskbullar med hummersås? Äter hela familjen det?
    *konfunderad, det står inget om i Husmorsorna*
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej Eva!
    Det är bara Nils som gillar den kombon...han kan äta lingonsylt till nästan allt...om han bara fick;)
    kramar Anna

    SvaraRadera