På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 28 april 2009

Boktips!

Pga den sena timmen igår orkade jag inte skriva om allt jag önskade på bloggen. Därför kommer det lite mer idag. Jag vill gärna dela med mig av de boktips som Åsa och Kajsa från Mariaplans bokhandel presenterade igår. Alla böckerna verkade värda att satsa på antingen till sig själv eller om det är i present!

Barnböcker:
Äntligen God natt / Äntligen Regn av Camilla Lundsten
Mystiska Millan och spökskolan av Unni Lindell och Fredrik Skavlan
Svart bälte av Kerstin Lundberg Hahn
John Bauers förtrollande värld
Skönlitteratur:
Två sjöar av Johan Nilsson
Kunzelmann & Kunzelmann av Carl-Johan Vallgren
Hitta hem av Elisabet Rynell
Fruset ögonblick av Camilla Ceder
Ängels lek av Carlos Ruiz Zafón
Igelkottens elegans av Muriel Barbery
Biografier:
Blåbärsmaskinen av Nils Claesson
Min mormors historia
Mat:
Första kokboken av Johanna Westman
Jamies matrevolution - Lär dig laga mat på nolltid av Jamie Oliver
Scenen, livet och konsten att laga mat av Per Morberg
Italienska desserter av Bo Hagström och Robert Maglia
Övrigt:
Utomhusprojekt av Leif Qvist
En timme från Götaplatsen av Olsson, Järkendal och Svensson
Bilden av modet av Lotta Lewenhaupt och Tonie Lewenhaupt
Kolla gärna in på deras hemsida också: http://www.mariaplansbokhandel.uis.se/
Vill också visa den jättefina röda klänningen med smock och den svarta kjolen jag köpte hos Thea. Tror de kommer bli riktiga favoriter i sommar!
Annars har den mesta tiden idag gått åt till att städa. Dammet från det att murspisen bilades bort hamnar överallt så idag fick jag ta ett tag på övervåningen trots att det kommer damma mer under kvällarna och till helgen. Sigge som kryper runt hela dagarna är helt solkig (mer svart...) på knän och sockar....
Tredje lasset till tippen!
Efter dagis idag var vi en sväng på Citygross och köpte tomater på burk i massor (jättebilligt! och av det goda och fina märket...) och spadar och hinkar till sandlådan. Sedan åkte vi en sväng till Guddeby och sa hej till kusinen Ingrid, nu så söt med en liten tand i underkäken. Sigge kunde inte låta bli sötnosen utan gick mer eller mindre till attack vilket i princip innebär att han (just då stående på alla fyra) gnuggar sin näsa febrilt mot den den som är närmast vilket var lilla Ingrid idag. Det var uppskattat en liten stund iallafall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar