På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 29 april 2009

Fram med saxen!

Idag har så jag äntligen fått fram min frisörsax (nej, skojade bara...) och klippt min lockiga älskling. Det var alldeles för länge sedan vi klippte Nils hår och nu var vi bara tvungna att få det gjort...för nu när det varit varmt och soligt och passande att ha en keps så har hans stora kalufs gjort så att kepsar inte sitter på...

Proseduren är som följer: tvätta med schampoo, i med en hel flaska balsam, massera runt, borsta igenom men det hoppade vi över idag för han var så himla långhårig och med massor av tovor (i vanliga fall borstar jag aldrig Nils hår!...blir bara massa tårar och så...) och sedan klipper jag lite på måfå...och det brukar bli väldigt bra. Får trimma honom lite när håret torkat för då syns de testar jag missat!

Så här fin blev han!



Annars har dagen också innehållit husvisning med min väninna Lisa och ja, det var helt klart intressant. Hoppas de hamnar i Kungälv, det vore mysigt! Spännande med husvisningar och jag minns hur det var....och är väldigt glad att vi till slut hamnade här på Barfotsgatan! Vårt lilla paradis! Efter vår långa promenad med husvisning på vägen köpte vi pizza så det var adjöss med den förbränningen...

Nu ikväll var det dags för mig att röja lite i trädgården och det var en ljuvlig temperatur ute. Hann städa bort det sista efter murspisen och lite annan "drid". Fortsatte med att beskära ett av äppleträden vi har i trädgården...helt ovan vid sådana saker men hade läst in mig lite lätt så det blev också en lättare beskärning!

1 kommentar: