På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 8 april 2009

Mat? Nej tack!

Nja, inte riktigt bra idag heller. Feber och slö, slö, slö... och ingen matlust alls. Just nu lever Sigge på välling...och miniportioner. När läkaren på barnkliniken svarade visade det sig att alla besökstider för idag redan var bokade. Och jag kom fram 08.20 och telefontiden började 08.15... illa tycker jag. Har fått en tid tills imorgon...

Mellanmålet idag: en matsked banan...
Nu har Nils sovit i sin stora säng i en vecka och han verkar trivas bra med att ha lite mer plats. Efter att ha hittat honom sovande halvvägs hängande ut på golvet var det dags att länga sängen en del. En del (den vid huvudändan) får vänta ett tag till... Det var lite trång innan men nu finns det gott om plats för Nils och för den som är utvald till att läsa kvällens utvalda böcker...


Varje kväll läser vi för Nils. Han älskar det och vi skulle kunna läsa hur många böcker som helst. Vi försöker hålla det till fyra stycken och ibland kan man förhandla bort en om det är böcker med mycket text...men oftast inte. Boken nedan fick han för längesedan men är nu framplockad ur garderoben då Nils "vuxit i den".


Årets påskpyssel har nu hittat hem från dagis. Som en annan bloggande mamma jag känner måste jag också visa upp konstverken. Väldigt dekorativt och vårlikt med lite krasse i installationen. Återvinning var också något som dök upp i år då tom-toarulle-tupp var med på ett hörn. Det skall startas i tid! Keramiktupparna har jag fått från min mamma och det känns fint att de står där och tittar på Nils alster. Påskduken från Spira är givetvis köpt hos Butik Lisa och Johan!

Utanför matchar min fjäderprydda buske fint mitt påskfjäderhjärta! Men idag när vi kom hem efter hämtningen från dagis hade det "flugit" sin väg...inte så långt men det väger i princip inget så nu har jag försökt förankra det i dörren lite bättre. Vi får väl se om det vill ruva kvar på Barfotsgatan 1 eller om det kanske flyger vidare till någon granne istället...;)
De senaste dagarna har jag fixat med mina påskpresenter. Jag älskar att ge bort paket och finner stort nöje i att hitta bara saker. Tycker att min väninna Thea slår mig med hästlängder när det gäller det där att hitta (på) kul saker men jag tycker hon har ett försprång då hon flänger runt på inköp och mässor med jämna mellanrum. Hon har ju sett allt och har dessutom egen butik... imorgon måste några fler påskpaket fixas, trodde jag var klar men upptäckte att det blir nog ett par till innan påskhelgen kan starta på riktigt!
Vem skall få det här då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar