På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 20 april 2009

Vart skall du Sigge?

Hej vad det går Sigge! Sedan några dagar har han börjat sätta sig på knä och därefter resa sig (dock fortfarande sittande på knä) vilket har resulterat i många bulor och massa gråt. Balansen är så där... Idag hittade jag honom stående vid soffkanten...vinglandes och lite förvånad över hela situaionen...typ; hur blev det så här? Jag hittade honom också halvvägs in i duschkabinen...dit han klättrat/ålat in!

En modern installationen signerad Nils. Ser du vad det är?

Dagen har varit full med besök. I källaren har en elektriker arbetat och strax efter frukost kom en dagiskompis på spontanbesök och en stund senare dök pappan upp. Nils och besöken gick på en promenad varvid det plingade på dörren igen och då var den en väninna som var på promenad som tittade in då hon nu listat ut vilket hus som var mitt. Strax efter kom Nils tillbaka med sin dagiskompis för att strax därefter gå med dem hem och äta lunch. Efter lunchen var det dags för en mycket opopulär hämtning (gråt och sura miner...jag hatar när det blir så!) för att gå hem och invänta de nyinflyttade grannarna på fika. Vi hade jättetrevligt och bestämde att vi skulle försöka ses igen någon gång under helgen! När de promenerat ner till sig svängde syrran och Ella upp på Barfotsgatan för att stanna tills imorgon. Jag skall passa gullungen för Sara skall på förberedande kurs då hon snart skall börja jobba och Micke är på kurs hela veckan... Det skall bli spännande....tur jag har dubbelvagn! Sigge och Ella är goa kompisar och det känns verkligen gott! Se bara här:



Här kommer lite fler bilder för beskådan från vår minisemester. Hade glömt av att vi knäppte några med den vanliga också... Här ser ni hur dusch/toaletten var designad, duschen var klädd med mörk pärlemorsmosaik; jättefin men inget jag själv skulle kunna tänka mig. All armatur från Keuco (fint-fint) och toalett från Duravit. I rummet låg det givetvis en Kastallmatta på golvet!

Bilden i underkant visar ett urval av det vi shoppade. Fick en stund på Lagerhaus där jag strosade runt och hade snart hela famnen full med bra grejor. Det blev mycket med prickar denna gången. Jag älskar prickigt (och det vet jag fler som gör...)! Mina nya gladiatorsandaler syns också och äntligen hittade jag ett par som var mjuka och sköna att gå i! Har spanat länge efter ett par men alla jag provat har varit så hårda och obekväma..men inte dessa! Vet inte hur det kommer funka med alla remmar...om man orkar knäppa dem varje gång!

Avslutningsvis skall jag bara berätta lite om Nils vistelse i Uddevalla hos morfar. Jo, efter att vi lämnat av honom på en parkering i Ljungskile åkte de på veteranbilsmarknad och det var populärt i 2 minuter. Sedan var han hungrig så då blev det givetvis fika men efter en halvtimme igen kom Nils på att han fortfarande var hungrig så då blev det fika nr 2 för dagen. Tydligen fikades det en gång till under eftermiddagen... På kvällen hade de byggt en koja i köket och enligt pappa gick det knappt att ta sig förbi bort till diskbänken och det var också där som kvällsvällingen hade intagits...Sov som en stock gjorde Nils och på förmiddagen var de och matade fåglar och gick på utflykt till skogen med matsäck. Nils hade uttryckt sig så här då de traskade på in mellan träden: Åh, vilken ljuvlig dag morfar! (herregud, var får de allt ifrån...) Väl hemma på Barfotsgatan var det väldigt ledsamt och jag trodde först det var för han hade somnat i bilen och var så där yrvaken och uggen som man då kan bli efter att man vaknat...men det ledsna bara fortsatte och fortsatte och han grät och grät...till slut kom det fram...han ville inte vara i Kungälv...han ville åka med morfar tillbaka till Uddevalla. Trots tårarna känns det gott att det är på det viset!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar