På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 24 april 2009

Inställd övernattning!

Alla våra trevliga planer ställdes på ända imorse (lite redan igår kväll men jag levde på hoppet tills imorse, under sker ju!) när Nils vaknade med misstänkt feber. Eftersom vi länge funderat på att skaffa en örontermometer tyckte jag att det idag var dags så vi hängde på låset på Apoteket vid 10-tiden och fick med oss en ThermoScan hem. Sedan har vi mätt och mätt och jodå, feber var det och stigande sådan ju längre dagen gick. Inget besök i Frölunda för oss. Det var planerat att Nils skulle sova över hos Sara, Micke och Ella och hänga med dem till Plikta imorgon och leka och ha picknick. De skulle dessutom åka spårvagn, något som Nils drömmer om..han är ju helt tågtokig! Nils blev givetvis jättebesviken när det inte blev någon tripp men Sara tröstade honom i telefonen och lovade att det skall bli av och det är snart! Ändå har det undrats och frågats många gånger om vi kanske kan åka imorgon, senaste gången då jag lade honom inför natten...stackar´n!


Så dagen har spenderats inne med pyssel, pärlor och färgläggning, framför datorn, framför teven, sela spel och lek i alla rum. Det såg verkligen ut som en tromb dragit fram på Barfotsgatan här i kvällingen. Brukar göra någon snabbröjning under dagen men orkade inte idag och det var saker precis överallt!



Jag var verkligen besviken över att inte kommit iväg idag och över att inte varit ute ett dugg. Tur att jag var ute i princip hela dagen igår. Blev dock lite gladare då posten idag visade sig innehålla en liten goding. Visst är den fin!

Nu skall vi fredagsmysa och grillning pågår just nu för fullt ute på altanen. Hoppas ni haft en fin och solig dag...utan sjukdom...;)...!

1 kommentar:

  1. Stackars Nils!
    Jo, vi har haft en bra dag i solen med förlorad budgivning! Men imorgon är det Loppis med stort L, syns vi då kanske?
    Kram Lisa

    SvaraRadera