På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 21 april 2009

Barnvakt!

Idag var huset fullt av folk när vi vaknade. Från källaren kom Sara och Ella tassande strax efter sju och elektrikern var redan på plats för att fortsätta arbetet i vår tvättstuga. Efter en hel massa blöjbyten och påklädningar var det dags för mera påklädning och ge sig av mot dagis. Lite meck-meck och häpp, sedan var tvillingvagnen redo. Jag älskar min vagn (http://www.philandteds.com/) ...ena dagen singelvagn, andra dagen liggvagn för bebis och sittplats för den äldre och tredje dagen tvillingvagn...den var värd varje krona! Ella och Sigge trivdes som fisken i vattnet! Väl på dagis är Sigge alltid poppis bland de andra barnen och det brukar flockas några stycken runt honom varje gång. Jag kanske inte alltid ser det men jag märker att han haft uppvaktning för han har nästan alltid lite sand på sig efter påhälsningarna...Idag kom en flicka fram ur Nils grupp och undrade om jag fått en bebis till...och det hade jag ju!

Dagen som barnvakt för Ella gick i ett huj! Promenad, handla lite, ena sova förmiddag, blöjbyte, andra leka lite, lunch, middagslur för den andre, leka en stund igen, blöjbyte, påklädning och till dagis för hämtning.

Det händer ofta nu att Sigge kryper ur bild...

Soon ready for take-off...eller Sigge tänker: jaså, det säger du!!

Så vid halvtretiden var allas favorit äntligen hemkommen från dagis. Nils är efterlängtad och Ella tjöt av glädje när han stack ut huvudet genom dörren på dagis och ropade hej. Nils var snabb ut till Ella och Sigge och det första han gör är att pussa Ella på kinden...Nils är väldigt kärvänlig mot alla i familjen! Ja, det gäller även andra vänner utanför familjen för när han skulle säga hejdå till kompisen på dagis (strax innan han sprang ut och pussade Ella...) fick jag i sista stund satt stopp för hejdåpussen. Inte konstigt att bacillerna sprids...men det är ändå härligt med lite kärlek här och där!

Min egna lilla pussgurka!



Fick en stund för mig själv ikväll och passade då på och ta en promenad runt Valbergsdammen och hem längs älven! Det var så vårvackert längs vägen jag gick och i öronen spelade Dixie Chicks en stund. Härligt!




3 kommentarer:

  1. Jag anar att ni inte var in i min butik i lördags...Eftersom jag jobbade och inte såg er;) Prickigt... Finns det nåt bättre?!?=)

    marika

    SvaraRadera
  2. Fin vitsippebacke som jag känner väl igen! Vackert!

    SvaraRadera
  3. Hej,
    Nu har jag haft bloggabstinens hela dagen för datorn har strejkat. Äntligen kan jag läsa om ert äventyr när jag satt vid skolbänken. Tack än en gång för barnvaktshjälpen! KRAM

    SvaraRadera