På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 15 april 2009

Vårpromenad!

Idag var Sigge piggast på Barfotsgatan och uppe tidigt men höll Joakim sällskap så jag fick sova fram tills Joakim åkte till jobbet. Nils som annars är uppe först sov "ända" till sjusnåret...men sedan var det full fart för på torsdagar kan vi inte dra benen efter oss utan måste vara i tid till dagis. Anledningen är att Nils grupp har "Röris" och massage på torsdagsförmiddagarna och det vill vi inte missa. Jo...Nils skulle nog kunna tänka sig att hoppa över Rörisen för det gillar han inte alls har fröknarna berättat. Han blir lite förlägen när det skall skuttas runt och deltar väldigt spontant. Jag frågade honom för ett tag sedan vad de får göra på Rörisen och fick ett trumpet svar "Vi får leka mullvad....." och sedan var den diskussionen definitivt över för det gjorde Nils klart för mig både genom sin betoning och uppsyn!


Idag, äntligen har vi träffat Sara och Ella och varit i Kungälv och strosat. Promenerade in och det knoppas och blommar överallt. Idag var våren verkligen här och nu måste den stanna! Jag kräver det! Orkar inte med fler kalla bakslag för nu vill jag bara gå i tunna skor framöver!

Fick provat och handlat lite nytt i lugn och ro och med smakråd dessutom. Hamnade sedan på Tant Rut, ett gammalt kafé som nu drivs i ny regi och är uppfräschat och var verkligen jättemysigt. Pratade lite med hon som hade det och berömde för myset hon fått till. Dit går jag gärna igen och tydligen Sigge och Ella också för de satt och busade med varandra hela tiden. Sigge sken ikapp med solen i skuggan så fort han fick se Ella. Vilka godingar alltså!


Har varit på jakt (blivit mycket av den varan den sista tiden...) efter häftet "Kungälvsklippet" som ni ser nedan. Fick idag ett hett tips som vi följde upp och sedan hade jag lagt vantarna på ett. 100 riksdaler för ett häfte sprängfullt med rabatter gällande butiker i Kungälv. Mycket 20% rabatt både en och två gånger i vissa butiker. Blev också lite förvånad över att så många handlare var med, kul! Vill gärna handla så mycket som möjligt i Kungälv, blivit lite av en Kungälvpatriot för jag uppskattar verkligen att slippa behöva dra in till stan så fort något behöver köpas. Hoppas många köper häftet så det blir ett återkommande varje år.
Här skall det handlas ;)
Åh, imorgon är det fredag, min favoritdag i veckan. Hoppas solen skiner imorgon med så vi kan vara ute och bara vara i trädgården. Men just denna veckan tror jag att jag kanske ändrar mig angående det här med favoritdag. Tror kanske det blir lördag istället för då skall jag och Joakim ut på äventyr...mer om det på lördag.

4 kommentarer:

  1. Vad "vårig" och fin bloggen blev efter uppdateringen. C-ya i möra!

    SvaraRadera
  2. Håller med fam Rönnblom! Mycket fräch blogg och himla gullig. Tack för igår. Mys, mys...

    SvaraRadera
  3. Vad fin bloggen blivit!
    Var hittade du Kungälvsklippet,jag vill oxå ha!
    Trevlig helg! kram Lisa

    SvaraRadera
  4. Jag kom inte i säng förrän vid ett-tiden igår kväll, men det var det värt för jag tycker om resultatet...mucho!

    Lisa: köpte häftet på Goofy/Spot!

    Tack!
    Anna

    SvaraRadera