På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 14 april 2009

På jakt!


Att inte veta vart saker tagit vägen eller att inte hitta saker är inte min stil... Jag älskar att veta exakt var saker finns, det skall vara organiserat och så runt mig, då stortrivs jag! Mår faktiskt lite dåligt när det är för rörigt, min hjärna funkar liksom sämre då...och så blir jag på dåligt humör! Jo, det är sant! Idag har jag varit på jakt efter några dokument och jaktandet tog mig ända till Uddevalla innan jag fick fatt dem... Önskar mig verkligen ett arbetsrum och det är pronto! Till och med Joakim som är mycket pappershögstålig har klagat några gånger den sista tiden... och då är det allvarligt!
Någon som vill hyra ett upptäckande, glatt, dreglande, pillande, dragande, krypande, ålande barn? 9½ månad gammal och lätt att känna igen...;)! Uthyres per timme till vem som helst! Herregud, han är överallt och ingenstans! Lådor som är utdragna och skåp som står vidöppna lämnar Sigge efter sig...och dreggel! Trodde nog Nils var svår att slå i denna barngren men Sigge slår honom med hästlängder. Var skall detta sluta. Måste nog börja tänka på att inhägna trädgården för innan sommaren är slut går Sigge, jag är helt säker på det! Eller så får vi hålla honom i husarrest...
Min lilla dreggel-ove!

Flydde iallafall ut i trädgården här ikväll efter middagen. Vilken kväll! Det påtades överallt runt omkring och skottkärrorna står på rad i trädgårdarna. Har gjort klart sten-projektet som jag och Nils påbörjade igår. Små steg i rätt riktning (kommer blir en lång marsch innan vi är klara...)! Började röja bort gammalt bös i en hörna men förstod att det behövs något som river upp jorden mer effektivt... så jag gick in och satte mig och läste lite bloggar och fick då passande tips om en kultivator...där lärde jag mig någont nytt...är det en sådan jag behöver kanske? Måste reda ut detta med kultivatorägaren som jag passande skall träffa för promenad imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar