På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 27 februari 2009

Pling-bling

Barfotsgatan fredag 27 februari 2009 kl. 07.15

Igår kväll hade jag experiment i köket. Tänk att lite varmt vatten, matfolie och bakpulver kan göra underverk. Efter att inte varit använda något större på väldigt länge var smyckena matta och fula. Efter experimentet fick de torka på en handuk över natten och imorse blänkte alla silversmycken som nya. Nu kan jag "blinga" mig igen lite varje dag. Får se hur jag gör med min vigselring för efter denna graviditeten är den en aningens liten...vad gör man åt det...får höra i guldaffären nere i Kungälv, de är verkligen bra där!

Bling-favoriterna!

"Bling-plingandet" fortsatte sedan hela dagen då Nils invigde sin nya micro som stått i garderoben och väntat på att få tas fram. Den har stått där jättelänge för jag tror han fick den julen -07 av gänget i Stenungsund och jag orkade inte packa upp den då och dessutom var hans rum i Frölunda ganska litet och väl belamrat. Micron både låter och plingar (...folk som har barn ger aldrig bort saker som låter för vi vet hur enerverade det är... fast någon gång vid miljonte plinget kopplar man liksom bort ljudet för all framtid...har ni andra småbarnsföräldrar också märkt det...) och snurrar men var lite trögstartad efter sin långa vila. Men efter nya batterier kvicknade den till och nu så har micron plingat på hela dagen och dessutom låter den nästan på pricken som vår riktiga micro (och lurade mig, men bara en gång...). Nils har kört allt han hittat, givetvis fisken, kycklingen och majskolven som följde med i paketet men också tåg, nallebjörn och boll. Funkade fint det med!
Kram på dig nya, fina micro!

Efter lunchen åkte vi in till Kungälv och besökte igen leksaksaffären för på söndag skall Nils på kalas igen. Denna gången är det Kajsa som fyller år . Vi hittade bra saker hoppas jag och Nils (men jag kan inte skriva vad för mamman och pappan läser min blogg och vi vill inte avslöja våra presenter...). Vi gjorde också en vända in i några klädaffärer vilket inte brukar vara särskilt poppis men idag gick det helt smärtfritt. Vi kom ut med ett par jeans med bra-bra-förstärkta knän som passar min son perfekt eftersom han fortfarande sliter sina byxor på knäna (!) och en urfin skjorta till Sigge. Nils har redan fått en likadan, blir nog en favorit tror jag i vår och sommar.



Nu sover båda barnen och jag hör hur köttet fräser ute i stekpannan. Jodå, biff, bea, pommes och tomatsallad...det är ju fredag idag och det skall jag strax vräka i mig så det sprutar ur öronen. Kanske lite vin till också. Sedan är det inte svårt att somna på soffan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar