På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 17 februari 2009

En liten Buddha...

Idag har jag köpt guldiga gympa-skor (eller som någon sa..Diggilo-diggeley...vänta bara, snart sjunger/dansar du samma sak...). Nu finns det ingen ursäkt längre. Nu skall det masas sig iväg, basta!! Hade givetvis tyckt att de var finare om de varit rosa som jag såg att en annan bloggare jag känner köpt men med inlägg och opererade benhinnor får man inte vara kräsen... För dig som vill veta håller ett par gympa-skor i ca två år om man går två gånger i veckan...

Kom och hoppa i oss bara!!

Sigge vaknade med feber idag och den har kommit och hälsat på lite då och då under dagen. Han har varit lika glad och ätit som vanlig men sovit mer. När Sigge sov sin förmiddags-lur passade jag på att uppdatera och klistra in kort i Nils och Sigges "Jag-böcker" (vad kallar man dem?). Nils bok har jag jobbat på bra med men fick göra ett ryck med Sigges bok och nu är den iallafall lite mer ifylld.


Efter mycket lek och mys var det dags att hämta Nils. Det tar lång tid att klä på allt som skall på och jag förstår inte hur tex personalen på förskolan orkar... jag har ju bara två varje gång och de har ju 18 st. Diplom till dom!!!

Lager på lager, helt moderiktigt Sigge!

Vägen till och från dagis är inte särskilt lång. När jag går själv tar det max 5 minuter. När jag och Nils går den tar den allt mellan 15 minuter och 45 minuter. Det beror liksom på vad vi hittar och ser och undersöker och bär och kastar och hoppar och ligger och går framåt och går bakåt och drar och böjer och ......ja, ni kanske fattar...

En bild säger mer än 1000 ord...behöver jag säga något?

PS. Ni som är intresserade av inredning har väl inte missat den nya PS kollektionen på IKEA. Superfina saker, skulle nästan vilja ha alltihopa. Kolla in: http://www.ikea.com/ms/sv_SE/rooms_ideas/PS/index.html

Dessutom är det ju snart dags för premiär för H&M Home, jättespännande. Beställde min egen katalog för ett tag sedan som jag väntar och längtar efter. Här kan du beställa katalogen: https://shop.hm.com/se/catalogue

Ha´ det bra!

2 kommentarer:

  1. Tack för tipset om H&M Home, hade ingen aning om att de skulle göra möbler!

    Lycka till med träningen!
    kram emma

    SvaraRadera
  2. Hej Emma!
    Jag har sett några av sakerna som kommer säljas och det är fin-fina grejor och dessutom säkert väldigt prisvärda...
    Kram Anna

    SvaraRadera