På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 22 februari 2009

Kalas-fin!

Oj, vad snabbt snön töade bort idag. Vi hann inte klart med frukosten innan det började droppa från taket. Efter lunchen var det så dags att åka mot Torslanda och gå på 4-årskalas hos Lovisa. Klädd i fin-fin slips bar det av, tillsammans med pappa och Sigge till kalaset.

Grattis Lovisa!


Jag och Nils tog en sväng igår förmiddag och fixade present i leksaksaffären till födelsedagstjejen. Efter jag övertalat Nils att andra saker än Thomas Tåg-tåget Toby och en järnvägstunnel i trä skulle passa bättre som present till Lovisa hittade vi ett pärlplattekit och en pappersax. Strax innan avfärd mot kalaset hittade jag en klippande Nils på sitt rum...det var ett tag sedan saxen var framme men idag så var det så äntligen dags igen...

...btw Nils är inte så mycket för att städa, vet inte om han ens förstår ordet...


Några korv och bröd (bara bröd för Nils del...), chokladbollar (koladbullar...), och en tabettask eller två, lek, fiskdamm och en Pippi-film senare kom de hem. Jag fick för första gången på länge en stund ensam i huset medan de var borta och jag sysselsatte mig med att vika tvätt........not. Jag slappade, drack te och läste Gp (vilken lyx!), surfade runt på massa läsvärda bloggar och vilade i soffan. Hur skönt som helst!

Malte och Lovisa och Nils och Maja kalasar! Med partyhattar givetvis!

Väl hemma var det bara jag som var utvilad(!). Nils la sig direkt i soffan med en filt och Sigge fortsatte sova en stund på altanen. När det så var dags för Sigge att vakna gick det inte att väcka honom. Han var helt utslagen....som sin pappa som också var trött efter sitt första barnkalas...Om jag tror rätt så lär det väl bli några fler i framtiden...

Sådan far sådan son...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar