På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 21 februari 2009

Såna goa juveler!

Här ser ni Sigge sittande i vår tvättbalja. Just nu befinner sig nämligen allt som annars skall vara i tvättstugan i vårt vardagsrum. Så där hittar vi just nu både tvättkorg och vår gigantiska hög med stryktvätt och en massa smutstvätt. Inte särskilt trevligt att visa upp för gäster men...

En utan hår!

Här ser ni Nils i samma tvättbalja för 1½ år sedan, strax efter det att vi flyttat in på Barfotsgatan. Detta kortet skickade som julkort samma år.

En med hår!

Idag har vi haft besök av familjen Alström. På eftermiddagen dök Kajsa upp med sina föräldrar och vi har hunnit fika, leka,pratat, äta mat och melodifestivalat. Den tänker jag inte ens kommentera för vid snabbkollen på svt.se konstaterade jag än en gång att det var ett svagt startfält. Det enda som jag tyckte om var den kvinnliga trummisen i Rigo and.... gôrfin klänning!! Nog om det! Söta Kajsa hade med sig egengjort halsband och matchande armband till Nils som han förläget tog emot. Även Sigge fick ett armband som verkligen satt på plats;). Innan Kajsa och Nils började leka laddade de med lite godis eftersom Kajsa också hade med sig en liten godispåse. Klubban var det mest intressanta och sedan är jag inte säker på att det blev så mycket mer för Nils del.

(Om man tittar lite närmare på detta kortet/förstorar det, kan man se att Sigge nu fått lite fjun på hjässan. Bakom öronen är det lite mer vildvuxet och de flesta håren är krökta. Skall Sigge bli en krulltott som Nils mån tro?)

Sigge med sina juveler!

När gästerna kom hade det börjat snöa lite lätt och när de sedan åkte hem fick vi borsta fram deras bil. Mia meddelade att det hade gått i 60 km/h hem till Örgryte i sjukt mycket snö. Tack för det trevliga besöket och hoppas vi syns snart igen (och tack för Italien-sakerna).

Det vi hoppas på nu är att snön ligger kvar tills imorgon för då drar vi iväg direkt efter frukost och åker pulka i värsta backen i en bit härifrån.

Två goa tjejer, Mia och Kajsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar