På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 23 februari 2009

Tv-serie-abstinens!

Jag gillar att se på teven men nu har det uppstått ett litet problem....det finns inga serier att följa.
Jag och väninnan pratade just om detta idag och vi kom fram till att vi saknade Gilmore Girls (... när sista avsnittet i sista säsongen var slut ringde jag direkt upp henne och efter en kort genomgång fällde vi en tår tillsammans men som plåster på såren har vi båda skaffat boxarna i serien, nja, det fattas en för mig...men nu klarar vi oss för all framtid...undra när vi skall ha vårt Gilmore Girls-maraton...).
Sedan har vi ju Grey´s Anatomy som jag började följa tidigt förra våren då jag hade börjat känna av min serie-abstinens. Gick smidigt att komma ikapp i handlingen och nu så är den med på min "att-följa-lista".

Min absoluta långkörare är Cityakuten (ER) som jag följt sedan jag började läsa i Karlstad och det är ju en evighet sedan . Det är ju 15:onde säsongen som går nu och tyvärr den sista. Fantastisk serie och den har lyckats behålla mig trots många byten av karaktärer/personer. En era går i graven...snyft!

Desperate Housewives föll mig aldrig i smaken...

Följde Sex and the City slaviskt när den gick och nog kändes det ganska tomt när den stängde igen. Fastnar fortfarande framför repriserna som går trots att jag sett vissa avsnitt både en och två gånger och tycker inte att någon serie i samma genre lever upp till det som Carrie, Miranda, Samantha och Charlotte levererade.

Lipstick Jungle kunde kanske botat en del av abstinensen efter Sex and the City men när jag fick reda på att det bara blev en säsong som den producerades verkade det inte värt att följa den, det sker nu sporadiskt att jag ser den. Dessutom är de alldeles för "mäjkade" som väninnan så riktigt påpekade.

Jag försöker också se cyniska Californication och förstår varför det blev rabalder kring serien i det pryda landet i väst. Jag ler åt förvecklingarna som livsföringen i LA resulterar i.

Eftersom jag och väninnan ägnade en längre stund åt att diskutera vår serie-abstinens var det sedan med glädje som jag läste dagens blogg av Helena, en av mammorna hos http://www.enmammasdag.com/. Hon hade gjort ett lång inlägg om serier hon följer på webben och där fick jag några nya förslag.

Jag skall definitivt kolla upp Stylista och The Rachel Zoe Project, två webb-baserade serier som verkar ha ett innehåll som roar som typ mode och modebranschen.

Sedan tipsade hon om två andra serier som jag redan kollar på och det är The Hills och The City som produceras av MTV.

The Hills började jag se när jag satt i soffan dagarna i ända och ammade Sigge. Alla säsonger finns att se via webben och jag har betat av varenda avsnitt medan min man muttrade något i bakgrunden om tonåringar och bla... Det roar mig mycket att se hur de unga, vackra och rika människorna lever sina liv i LA...trots att ålderskillnaden mellan oss är gigantisk!

The City är en spinn-off på The Hills, en av tjejerna har fått en egen serie om livet i NY och modebranschen. Bra-bra-bra!

Sedan funkar ju alltid Seinfeld sena vardagskvällar!

Nu skall jag dra ut till soffan och se kvällens avsnitt av Californication. Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar