På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 18 februari 2009

Välkommen hem morfar!

Idag fick vi tidigt besök på Barfotsgatan av morfar P-O på väg hem till Uddevalla efter en härlig, solig och varm semester i Thailand. Man ville inte stå för länge bredvid honom för hans fina bränna fick en att känna sig ännu mer februari-blek än vanligt. Så fort Nils fick reda på att morfar skulle komma påminde han oss om att han ville ge morfar hjärtat han gjort på dagis till alla hjärtans dag. Fröken på dagis berättade att de flesta barn ville ge sitt hjärta till mamma eller pappa men Nils hade direkt bestämt att morfar skulle ha det. Hjärtat, målat med kärlek i rosa och lite blått och med massor av glitter på föll morfar helt i smaken. Efter kramkalaset fick Nils skjuts med morfar till dagis och till Nils stora glädje (och min...) fortsätter kramkalaset imorgon då morfar kommer och stannar några nätter hos oss.

Morfar med Nils alla-hjärtans-hjärta!

Strax efter Nils och morfar åkt dök Lisa och Nelli upp och vi gav oss ut på långpromenad i det vintriga vädret. Vi gick och gick och gick och det var tur för det var mycket som skulle pratas igenom sedan vi sågs sist. Väl hemma på Barfotsgatan fortsatte vi med lite lunch och mer prat. Sigge vaknade efter en stund och till slut vaknade också Nelli till Sigges stora glädje. Han kunde inte hålla sig ifrån henne och så här såg det ut när de satt på filten.

Sigge smakar lite på Nelli...


Sigge, vår lilla vampyr!
Nu skall jag snart gå och lägga mig för jag är jättetrött för (jippie!!) jag kom iväg på gympa här ikväll. Hoppas Sigge sover lite lugnare i natt, då han igår var orolig med förkylning på gång. Jo, gympaskorna gjorde ett bra jobb och jag är jättenöjd. Vi kommer nog komma överens. Nu skall jag bara slappa lite framför Seinfeld...deras humornivå passar min perfekt.

3 kommentarer:

  1. Åh va härligt att se att det finns fler "vampyr ungar" :-)
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anna, kul att du kommit igång med gympa. Om du vill kan du vara med på Funbeat och vara min träningskompis. Kul och väldigt sporrande, för man vill ju inte ligga sist på listan. Bara att registrera sig på funbeat.se och registrera sin träning. Även promenadsträckor kan läggas in på googel-map - då får man upp sträcka och medelhastighet osv. Idag ska vi åka till mormor och träffa deras flicka Jeanett som bor där på för avlastning. ha en bra dag, saknar dig. Kram Marika

    SvaraRadera
  3. Hej Marika. Funbeat, det måste jag kolla in. Träningskompis låter som ett bra förslag, jag skulle verkligen behöva en sporre för det där med "Beach 2009" har jag aldrig riktig gått igång på...Hälsa och ge Lillemor en kram från mig. Jag skickar en kram till dig också. Kram-kram Anna

    SvaraRadera