På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 5 februari 2009

En vanlig dag!

Vaddå? Jag? Blåtira?
Nils "blåtiran" Rönnblom! (...vilken passande lidande blick vi fick till här då...) Jo, den är kvar och idag drar det mest åt den gula kulören. Fröken på förskolan frågade Nils vid ankomst vad som hänt men Nils tittade på henne som ett frågetecken och undrade vad hon pratade om...Alltså, han har redan glömt smällen vilket jag i och för sig tror han gjorde 5 minuter efter att det hänt. Så farmor, han kommer gärna på besök igen!!!

Min snyggpenna!
Idag var det roligt att få post! Äntligen kom min fina penna som jag beställt. Den skall jag ha i vårt tilltänkta arbetsrum som jag hoppas inte är allt för långt borta...;)! Jag har provskrivit och slängt lite med pennan fram och tillbaka för att höra hur kedjan rasslar så där igenkännande från när man som barn var på banken och låtsades fylla i blanketter. Förhoppningsvis (vilket återstår att bevisa...) kommer det alltid finnas en penna att tillgå vid behov och den kommer inte vandra bort från sin plats. Om du gillar min penna kan du titta vidare här: http://www.gadstockholm.se/
Kalas, kalas igen!

Just nu dimper det ner kalasinbjudningar var och varannan vecka och idag kom en inbjudan från Lovisa (Lolovisa som Nils sa...eller kanske fortfarande gör?...). Fram med almanackan och där står det nu inskrivet detta viktiga datum. Frågan kom ju givetvis som ett brev på posten (haha..).. när skall vi åka till Lovisa? Men bara två gånger under kvällen. Vi skall ringa och tacka ja imorgon för på kalas vill vi ju gå! Får se om Nils är pigg på att ringa själv denna gången också?

En kläd-stapel

Helt oväntat kom Lisa förbi idag och det var lika trevligt som vanligt att ses. Hon åt och jag tittade på och sedan drack vi te. Lilla Nelli sov hela tiden i bilen så Sigge fick sitta själv på filten och dregla. Lisa berättade att hon har kommit in i någon slags "rensa/stuva om/ordning och reda/skänka till Pingstkyrkan"-fas och hon hade gjort en djupdykning bland alla sina barnkläder. En hel stapel med jättefina kill-kläder som Alvin växt ur som nog Sigge kommer växa i. Toppen att ge/få begagnade kläder tycker jag för hos oss hinner varken Nils eller Sigge med att slita ut några kläder. Jag hinner inte med i Sigges växtrace riktigt... Nyss var det storlek 74 och nu storlek 86. Vad hände med storleken 80 då???

Nu skall vi fredagsmysa på en torsdag med den senaste Indiana Jones-filmen.
Ps. Framme, jättefint och jättevarmt!

2 kommentarer:

  1. Roligt att du lägger in så mycket bilder på din blogg, Anna!
    Ha nu så mysigt med Sara och Ella ikväll. Pussa dem båda från mig! kram Ann

    SvaraRadera
  2. Tack! Det blir lite mer verkligt med bilderna tycker jag själv. Hoppas allt är bra med er. Här är renoveringen av källaren i full gång...damm och grejer överallt...pust! Du vet ju hur det är...
    Trevlig helg!
    kram Anna

    SvaraRadera