På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

måndag 2 februari 2009

Pasta och promenad


Idag blev det så äntligen av. Eva (kompis, mamma till Hannah) och Hannah (sötnosen i rosa) och Pernilla (kompis och kock) kom till Barfotsgatan och vi har pratat och ätit och skrattat och promenerat och gråtit en skvätt. (Givetvis blev det ett recept ur Husmorsorna och givetvis blev det pasta...mycket uppskattad!). Sigge och Hannah trivdes bra både på lekfilten och halkandes runt på köksgolvet.

Pernilla och Eva i solskenet


Tack Eva för de fina tulpanerna och tack Pernilla för biskvierna (eller är det Marita jag kanske skall tacka;)...). Kom precis på att jag inte nämnt dem för mannen (och så kunde det ju förblitt)men det avslöjas väl när han läst mitt blogginlägg senare ikväll.

Nils vaknade idag på Smögen och enligt morgonrapporten hade läggningen och natten gått fint-fint och efter frukosten planerades det ett besök i affären.

Smögenbryggan på juldagen


Enligt kvällsrapporten har det i eftermiddags hunnits med ett besök på Nordens Ark och tydligen fick Nils tag på en karta och sedan bar det av... Nu på kvällen var Nils trött och Joakim hörde i bakgrunden att han vill gå och lägga sig.

Nils vid köksbordet på Nils Amecks väg


Imorgon blir det kanske promenad till Göstas eller till hamnen och bryggan för att kolla om det finns några båtar.

Farmor på promenaden

1 kommentar:

  1. Hej vännen! Tack själv för en mysig dag! Vad fint kortet på Sigge och Hannah var... Det blir alldeles för sällan vi ses, måste försöka skärpa oss.
    Och tyvärr måste jag nog ge mamma Marita cred för kakorna.
    Kram kram Pernilla

    SvaraRadera