På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 8 februari 2009

Bullar och kusiner i stora lass

Sigge gillar Laban
Efter en skön och slapp frukost försvann mannen ner i källaren igen och fortsatte att låta en del. Då det under eftermiddagen skulle komma fint besök tog vi fram Leila och ett smarrigt bullrecept som jag sedan tidigare spanat in. Det är inte så svårt att misslyckas med hennes recept för det är tonvis med smör och socker i dem...Nils var med och fixade, ställde ut formar på plåtarna och så och räknade bullarna om och om igen. Sigge sov som vanligt på altanen. (...Leila är alltid så piffig och då jag ser kortet nedan så tror jag det snart är dags att köpa ett nytt och snyggt förkläde...)
Bullarna blev supergoda och jättefluffiga och med mycket smak av kardemumma. Jag gillar allt med kardemumma. Egentligen skulle det blivit snurror men jag hann aldrig klura ut hur man gjorde sådana då Sigge vaknade och var urhungrig och lunchen för oss andra var på gång. Rulla och i vanlig bullform funkade fint!

Goda, goda kardemummabullar!

Vid tvåtiden kom Kungälvgänget (mina tre kusiner Niklas, Malin och Hanna med pojkvän och deras mamma Lisbet) och sedan kalasade vi på nybakta bullar (Annas), kolasnittar(Saras) och chokladbiskvier (Marita på Smögen). Det var jättemysigt och väldigt roligt att få uppdatera sig med vad som är på gång för alla (Hanna, jag ringer dig snart och bokar in massage...åh, jag längtar redan...). Tyvärr glömde jag helt att ta fram kameran...men det får jag göra nästa gång för jag hoppas vi träffas snart igen.

Goda tékakor som Lisbet hade med sig.

Kvällen avslutades med goda tékakor som Lisbet hade med sig. Sådana presenter gillar vi. Birgitta, Nils farmor, säger alltid att man skall ge bort presenter som RINNER(vin), BRINNER (ljus)eller FÖRSVINNER(godis, servetter, blommor)! Jag är också ett fan av det mottot. Jag är väldigt kräsen i min smak och vet vad jag tycker om och inte. Så helt ärligt så vill jag välja mina ljuslyktor själv (eller önska)... annars åker de direkt till Pingstkyrkans loppis...jo, så är det tyvärr...

Nu blir det te och mer bulle! Hej då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar