På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 13 februari 2009

Tvätt-fredag!

Vilket underbart härligt vinterväder vi vaknade till på Barfotsgatan idag...och inte förrän 8.50!!! Det var bara Nils som dansade upp tidigare men underhöll sig själv vid teven tills vi andra masade oss upp. Bolibompa och Barnkanalen gillar mamman, tack för att ni finns i mitt liv!
Idag har vi inte njutit av det vackra vintervädret. Bedrövligt att vi inte kom oss ut...Jo,jo, Sigge har ju sovit ute men vi andra har varit inne och sysselsatt oss. Nils med att röja ut alla leksaker på rummet och jag med att städa av och tvätta. Eftersom det renoveras i källaren där tvättmaskinen står har jag inte vågat mig dit för allt är täckt av plast och väldigt dammigt och smutsig. Men idag var jag tvungen för tvätthögen hotade att attackera alla förbipasserande...

Vissen ljung i krukorna...ser bättre ut så än att krukorna står tomma...

Vår röda trädgårdstomte som flyttade in samtidigt som oss andra...


Ni som följer min blogg vet ju att vi för några veckor sedan hade "operation-få-Sigge-sova-med-fem-minutersmetoden" och ni vet ju också att vi misslyckades totalt. Då beställde jag Anna Wahlgrens bok "Sova hela natten" på biblioteket. Den hämtade jag upp tidigare i veckan och tanken var att ge denna metoden ett försök. Nu har det ju blivit så att Sigge somnar fint med "sova-på-mage-metoden" (som mamman uppfann i ren desperation...) så boken känns lite överflödig just nu. Jag har småskummat lite i den och det är säkert en metod som kan funka. Dock verkar den något militärisk med väldigt strikta regler gällande sömn och mat men författaren har ju en hel skock med barn så hon vet säkert vad hon pratar om.

Iallafall tror jag inte det ska bli några som helst problem för mig att sova hela natten för nu skall jag och mannen snart ha vårt vanliga fredagsmys (biff, bea, pommes och tomatsallad!!) och dessutom kommer den här lilla godingen att vara med...........JO DET ÄR SANT!!!!!!!!!!........Åse, nu vill jag komma på fest!!!!

Raj, raj, raj på Barfotsgatan ikväll;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar