På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

tisdag 10 februari 2009

Besök hela dagen!

Vi är helt klart inne i ett stim...av kalasinbjudningar. Idag kom ett kalasvykort till, adresserad till både Nils och Sigge och denna gången är det Simon, Ebbas (hon med den fina rosa cykeln som Nils lånade och aldrig ville sluta cykla på vid besök i Frölunda...) lillebror som fyller år. Nils får ringa och tacka ja imorgon. Han ringde häromkvällen till Lovisa och sa: "hej, det är jag (!)... jag vill komma på Lovisas kalas" som vi nu lärt oss säga. Nu har vi två kalas att se framemot och vänta på! Och minst två besök till leksaksaffären...
Strax efter vi kommit innanför dörren efter dagishämtningen kom Ingrid på besök med sina mammor. Sigge och Malin busade en stund och Sigge trivdes som fisken i vattnet.

Nils och Ingrid sa också hej till varandra och Sigge skulle absolut ta tag i Ingrid. Han är inne i någon sådan period (om det nu finns någon sådan...) där han slänger sig efter saker i sin närhet, ja, egentligen så skulle jag vilja säga att han attackerar...Ingrid var med på noterna och skrek högt (glad-skrik) då Sigge kom dykande.

Sigge har siktet inställt!
Sedan var det dags för lite fika till Nils stora glädje. Han är verkligen ingen godisgris men en riktig fikamoster (...jag vet vem han brås på...). Ingrid fick prova Sigges bumbo då Sigge nu sitter tillräckligt bra själv på golvet (jo, några kantringar blir det allt fortfarande...). Ingrid, som idag hade Sigge-lånekläder på sig verkade trivas fint i bumbon. Trots flera försök gick det inte att få henne att titta i kameran, den nya vyn var helt enkelt för intressant! Nils lade också märke till att Ingrid hade Sigges kläder på sig vilket han också påpekade. Märkligt, när snappade han upp det...
Ingrid på höga höjder
Nu skall jag snart slänga mig i soffan och bli inspirerad, denna gången kök. Jag är trött i benen då jag och Lisa varit ute hela förmiddagen och promenerat. Vi lämnade grabbarna på dagis och gick in till Kungälv där vi både två fick bokat in klipptid (...och jag fick äntligen köpt nya byxor till Nils, han växer så det knakar och har de senaste veckorna gått runt i för korta byxor som om han inväntade lågvatten...). Har klippt mig två gånger i Kungälv för det har känts lite omiljömässigt att åka till Mölndal och klippa sig. Dock har jag inte varit helt nöjd med frisören som klippt mig. Därför skall jag nu gå på Lisas rekommendation och bli klippt av Åsa. Lisa fick till det redan imorgon men jag får vänta några veckor till. Hade velat ha en tid nu men frisören var inte så intresserad av att skjuta upp sin semester till Thailand för min skull ;)... va...
Här skall det drömmas om (mitt) nya kök..

2 kommentarer:

  1. Hej Anna! Du skriver så trevligt!!! Kan rekommendera Studio Fame på Ytterbyvägen. Där har jag klippt mig i 15 år och passar alltid på när jag är "hemma". (Klipper mig oftast hos Lisa, men alla är duktiga!) Marcus brukar säga att det finns frisörer i Stockholm också, men jag vågar inte chansa! ;-)

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för tipset. Faktum är att det är där jag varit men jag "connectade" inte riktigt med hon som klippte mig...trots att jag gav det två chanser...kanske är det mig det berodde på ;) Det är väldigt personligt det där med håret tycker jag och min gamla frisör är som en kär gammal vän för mig... kanske får det bli Mölndal igen.... Hoppas allt är bra med er och med sötnosarna. Roligt att följa och läsa din blogg.

    SvaraRadera