På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 14 februari 2009

En rosa dag!

Idag har vi bockat av en del att-göra-saker på vår lista. Köpt tapeter till toaletten i källare, fixat skidhjälm till Nils inför vår skidsemester, köpt ett fint tyg till kommande kusinbarn (mer om det imorgon...) och också hunnit mysa med långfrukost med gott bröd och varit i stan och lunchat på café med Ella, Sara och Micael. Nils och Joakim har precis kommit hem från sin lekis & plaskis-kurs och nu skall vi avsluta kvällen med god asiatisk lax och lite glass och Melodifestivalen.

Jag hoppas att alla har fått känna sig lite speciella idag, på alla-hjärtans-dag! Jag har blivit uppvaktad av nära och kära (tack Joakim, Sara och Thea) och men har ändå känt mig lite ledsen då jag tänkt mycket på mamma. Hon var så omtänksam dagar som denna...

Nils med ny Barbapapa-bok

Superfint, tovat hjärta med personlig hälsning från bästisen!

Prenumeration, muffinsformar, praliner och bakelse... (mycket mys med te här...)


Ett riktigt hjärta...(Nils kommentar; det ser läskigt ut...)...från Pingstkyrkans loppis

Måste också kommenterar lite kring dagens Melodifestival:
Lili & Susie: mycket oh mama över det hela och en låt vi säkert får höra mer av... Lili såg precis ut som hon gjorde -87 (iallafall på håll) dvs för 22 år sedan...
Lasse Lind: ...öööö..
Jennifer Brown:...rätt låt på fel plats...
HEAT:...ööö...hit men inte längre...jo, tydligen...
Markoolio: passar inte alls som allvarlig och försöket att sjunga seriöst kändes bara fel,fel, fel...och vad hade han på sig...
Amy Dimond: poppig låt, lite eurodisco, men vad hade hon på sig i början...precis, ta av!..andra stassen var bättre...nej...byt, snälla till något annat nästa gång!
Cookies´n´Beans: röda klänningen var finast, sådan borde alla tre haft, alldeles för mycket inlevelse med för yviga rörelser där nr.grön, tagga ner liiite...
Måns Zelmerlöw: gôrsnygg kostym men varför måste det vara så mycket hår och hotpants...till och med jag tappade fokus...från Måns!
Bästa behållningen var ändå...da da tingeling i din lilla springeling- sketchen...(eller nå´t sån´t, vi skrattade så vi grät...)
Februari är ju (tycker jag!) månaden som man helst vill slippa; man är lite trött på vintern och längtar till våren. Då är tur att någon tänkt till och lagt in en hjärt & kärleks-dag och även att någon på SVT tänkt till och sänder alla Melodifestivalsdeltävlingar för då har man att göra varenda helg i hela februari...Snart är det mars mina vänner!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna, det är kul att följa din blogg som vanligt. Vi underhölls också av Melodifestivalen, eftersom Ellen hade hört att Amy skulle vara med.
    Igår var det barnkalas i Uddevalla på Bowlinghallen (7års kalas x 2) då var jag och Kristian och Tilda på Elins grav, det var 2 års- dag sedan hon dog. Jag hade även köpt röda rosor som vi gick och lade på Monicas gravplats, de var lätt att hitta och det var lugn och vackert där samt massor av blommor och 2 brinnande ljus

    SvaraRadera
  2. Hej min kära vän! Sitter här och gråter en skvätt för jag blev så rörd av det jag läst i din kommentar. Vad fint gjort av er och jag vet att det betyder mycket för mamma och för oss! Många kramar från mig!

    SvaraRadera