På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 1 februari 2009

Äntligen kalas-dag!

Här är Maja, Nils kalas-kompis! Herregud, vilken tur att det äntligen idag blev dags för kalas. Jag har fått skav i öronen av detta tjat om när vi skall åka till Maja på kalas... men idag så...

Maja nu fyllda 3 år!

Kalas-mamman Åse med Majas lillasyster Lilly.

Kalaset kickade igång med en gång när barnen satte sig till bords för där väntade både en partyhatt (...för det måste man ha enligt Nils på kalas...) och en partytuta på sin ägare. På med partyhattar och sedan var alla barnen i full gång med att prova sina tutor...hjälp, (aj!) vad det skavde en stund...


Menyn för dagen var korv och bröd som följdes av stora strutar med glass och strössel. En stor tystnad infann sig vid bordet då glassen åts...alla barn var helt fokuserade på sina strutar. Strax efteråt fiskades det i fiskdamm där fångsten var en liten påse med några godis. Nils är verkligen inte särskilt intresserad av godis. Han väljer helst russin, glass eller att fika om han själv får välja. Emellan menyn och fiskeriet lektes det och Nils var mest intresserad av en Thomas Tåg-bok som Maja har. Nils älskar Thomas Tåg och har flera böcker, tåg och filmer. Han pratade om boken tidigare i veckan och det var det första han letade upp på Majas rum. Han letar alltid upp boken när vi är och hälsar på. Jag får nog kolla upp med Åse var de köpt den och se om vi kan få tag på en likadan...


Nils jobbar på med glassen

Sigge var också med på kalaset idag och partade på med mosad banan och en mangopuré. Helt slut vid hemgång och stensomnade innan jag startat bilen...

Where´s the party? undrar Sigge
Väl hemma i Kungälv hoppade Nils direkt över till farfars och farmors bil och for till Smögen några dagar. Han hann dock med att packa med sig sin partyhatt, partytuta, godispåsen (som jag är säker på kommer tillbaka orörd...) och ballongen! Det verkar bli party på Smögen också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar