På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 22 maj 2010

Vita pelargoner!




Idag har vi varit ute hela dagen och fixat i trädgården. Vilken fantastisk värme! En sådan kontrast till hur det var i vintras när snön låg tjock överallt. Att ha årstider är inte alla förunnat! Jag gillar och uppskattar det, njuter mer av en dag som denna med det i åtanken! Så härligt! Utrustade med solfaktor 50 och solhattar gick jobbet lätt. Ännu lättare när man har hjälp. Nils vill gärna vara delaktig och att plantera vita pelargoner för mamma är ingen match! På med arbetahandskar, bära och ta ur krukan och fylla på jord och kolla att de står stadigt! Åh, titta där mamma! En gråsugga! Ha, ha!! Gullungen min!





3 kommentarer:

  1. Vilken söt lite trädgårdsmästare:)
    Han får gärna komma hit och plantera om han vill!
    kram

    SvaraRadera
  2. Vad härligt att ha en egen liten trädgårdsmästare till hjälp! Hur söt som helst och vad fint det blev. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Halloj där!

    Emma: det var verkligen full koncentration som gällde, tog sin uppgift på största allvar! Tidigare i vår fick han själv välja ut plantor på plantskolan som han planterade i sin egna kruka här hemma. Det var mycket uppskattat!kram

    Lotta: det ska börjas i tid! :-) Tycker det är jätteroligt att han vill och försöker och att sedan mamma får fixa med finliret när han gått och lagt sig...det är en annan sak!kram

    SvaraRadera