På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 27 maj 2010

Dagsländan är här!

För ett tag sedan fick jag en kommentar på min blogg från Linda som har den här fina bloggen där hon skriver om allt mellan himmel och jord blandat med vardagliga saker så som inredning och shopping. Väl värd ett besök eller flera! :-) Givetvis tittade jag in hos henne och upptäckte att hon också driver en smyckeblogg där hon själv gör vansinnigt fina smycken som hon säljer för mycket överkomliga priser. Jag föll direkt för smycket ovan som idag anlände med posten och jag är supernöjd med det! En liten lagom stor dagslända kombinerat med en liten skylt som läser ordet LIFE. Jag kände direkt att smycket var rätt för mig; jag som är grymt petig och kräsen gällande mycket och så också smycken givetvis!! Ordet LIFE som jag valde att få inpräntat på skylten står för mig för livsglädje, mina barn, mitt liv, mina nära och kära och vetskapen om att jag är lyckligt lottad gällande mycket! Dagsländan påminner mig om att fånga dagen för visst är det så som citatet lyder: Alla dessa dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet! Dagsländan som när den når vuxen ålder lever allt mellan 2 timmar och tre år. Vilket sorgligt öde på ett litet liv; att få stanna en så kort tid här hos oss andra. Något som givetvis påminner mig om hur skört livet är och hur snabbt allt kan förändras från en dag till en annan. Att inget varar för evigt även om det är den enda önskan man någonsin vill få uppfylld! Ni som känner mig mer privat förstår nog att dagsländan till största delen påminner mig om min lilla fina mamma som hade den största livsglädjen som jag någonsin skådat. Tog dagen som den kom och gjorde det bästa av den ända till slutet. En sådan vänlig själ som alltid fick mig att känna mig speciell och utvald...och gör det fortfarande! Massor av kramar till dig lilla mamma!

2 kommentarer:

  1. Vilket fint halsband!
    Jag är också väldigt kräsen med vad jag använder för smycken...OM jag använder smycken.
    Måste nog ta mig en kik och se om jag också hittar en favorit:)
    kram

    SvaraRadera
  2. Emma: glömde länka igår men nu går det nog bra! kram

    SvaraRadera