På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

torsdag 6 maj 2010

Pippi överallt!

Idag kom då äntligen leveransen direkt från Smögen...en nystickad Pippi-tröja till Nils som rara Ingela stickat till honom, stort tack till dig! Så himla fin!! Nils ska ha på den imorgon till förskolan bestämde han här ikväll men till svar fick han bara ett "huuummmm" från mamman. Tror inte det gubben; din lilla lortgris!!! Nej, den får vi allt ha på oss (iallafall till en början) vid mer osmutsiga aktiviteter än på förskolan. Nils kommer hem och är helt grådaskig i ansiktet, håret fullt av sand och hål på byxorna var och varannan dag....vad sysslar han med där egentligen undrar jag? Men visst blev tröjan fin!
Idag har jag också äntligen bokat vår lilla semestertripp till Stockholm till sommaren. Den ser jag verkligen framemot! Både hotellnätter och tågbiljetter är bokade. Då blir det Junibacken, Skansen, Gröna Lund och boende i Alfons Åberg-svit! Tar gärna emot fler barnvänliga tips på aktiviteter...finns säkert massor av trevliga alternativ. Tror dock vi hoppar över ett besök på Svenskt Tenn på Strandvägen denna gången...Sigge är ju med! :-)

3 kommentarer:

  1. Spårvägsmuséet på Södermalm är en hit! Tror att båda killarna skulle älska det! Man kan gå på bussar och låtsas vara chaufför, man kan klä ut sig som konduktör, åka en minitunnelbana för 10 kronor. Det är väldigt opretentiöst (man tar själv fika och betalar i kassan när man går, de litar på en!) och billigt! Vi är där säkert två gånger i månaden... http://www.sl.se/Templates/SubStart.aspx?id=3204
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  2. Vilket bra tips...det skulle garanterat Nils gilla, tågtokig som han är! kram

    SvaraRadera
  3. Jag gluttar in på din blog............vill tipsa om Astrid Lindgrens värld!!!!
    Boendet...........på ett vandrar hem i privat regi...........göööööööör mysigt!!!!
    Barnen åkte häst å vagn och matade lammen på morgonen!!!!

    Anna

    SvaraRadera