På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 9 maj 2010

Njutningarnas Leila!

Många, många, många är det där ute som bloggat om Leilas nya kokbok "One more slice" men jag måste också ägna ett inlägg åt henne. Idag unnade jag mig boken eftersom jag kämpat så hårt i veckan! ;-) Innehållet sammanfattas med orden surdegsbröd, pizza, pasta och söta bakverk och jodå, det kan väl gå an! Boken går i samma stil som den förra och har verkligen förföriska bilder och ännu mer förföriska goda saker att baka och laga. Det har allt blivit en hel del här på Barfotsgatan ur hennes förra så jag hoppas det blir minst lika mycket ur den nya! Kan verkligen rekommendera formfranskan ur A piece of cake! Hon är ju verkligen godsakernas drottning som får mig att inse att det är milslångt till beach 2010...även beach 2012! Frågan är vilket recept som blir först ut? Tips någon?

6 kommentarer:

  1. Åh, jag har gått och sneglat på den boken..och jag tror minsann att du övertygade mig - den får det bli:)
    Ha en skön vecka!
    kram

    SvaraRadera
  2. Hej Anna!

    Visst är Leilas nya helt underbar? :) Det var så mycket gott i den så jag har svårt att bestämma mig för vad jag ska baka/laga först. Istället blev det i helgen hennes recept på Ciabatta från "A piece of cake". ;)

    Ha en bra vecka!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Jag klickade hem den boken igår, har ju de andra också och älskar dem!

    Roligt att du kikade tillbaka och gillade mina smycken. Dagsländan med bricka till (valfri text om man vill) går jättefint att beställa. Maila bara till linda.eriksson@edu.boras.se


    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Jag har icke kommit till skott med att testa något recept ännu. Jag konsumerar mest bilderna i detta läge :) Söt pizza har jag aldrig ätit, så det är jag lite sugen på.

    SvaraRadera
  5. Lotta: så då får det bli ciabatta-bak till helgen då! Perfekt, vi som ska ha gäster på lördag kväll!

    Linda: dina halsband är ljuvliga! Hör av mig!

    Weronica: satt och hade samma tanke:...är söta pizzor något för mig? Förmodligen är det just så!

    Kram till alla!
    //Anna

    SvaraRadera