På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

söndag 23 maj 2010

Soliga dagar


Denna helgen har gått i fixandets tecken. oj vad vi har grejat. Det har röjts i trädgården i massor och för första gången på evigheter ser där inte ut som en djungel. Jag har säkert dragit upp en miljon maskrosor och några plantor lämnade stora hål i gräsmattan... Dessutom hade några vågat sig upp idag så de avrättade jag här i eftermiddags handlöst. Vi har också hunnit besöka tippen med två fulla kärror med skräp så nu har vi en carport att parkera i igen. Dröjer förmodligen bara en vecka så är det säkert fullt där igen så jag försöker glädjas lite extra när jag går förbi och ser all tom yta. Jag har varit och beställt en bastudörr och också inhandlat mängder med shorts till Nils och Sigge så nu hoppas jag säsongen är räddad. Som idag har Sigge redan avverkat två stycken...min lilla smutsgris! Tvättmaskinen har gått varm och jag har fått tvätten torr ute! Vi har hunnit grilla hemmagjorda hamburgare och njuit av kallt rosévin på altanen i kvällsolen. Nils har varit hos kompisar i mängder och hunnit springa naken och blivit jagad av en vattenslang! Vi har också hunnit vara sociala och umgåtts med familjen H som bjöd oss på god grillad mat i mängder i eftermiddags. Oj, som det hade fixats. Allt var SÅ gott! Sigge och N som är väldigt förtjusta i varandra och som också går på samma förskola underhöll både sig själva och oss i publiken. Som två fnissiga tonåringar de där två! Bilderna talar för sig själva tycker jag! Några är i oskärpa men jag tycker de förmedlar mycket ändå! Tack för en supertrevlig eftermiddag! Vi kommer gärna igen! ;-)

4 kommentarer:

  1. Hej Anna!

    Vilka underbara bilder! :) De lyser av skratt, bus och sann glädje. :) Helt underbara! :)

    Det låter som ni har haft fullt upp i helgen med trädgårdsröj och en massa annat. :) Visst känner man sig väldigt nöjd när man är klar? Och ni verkar ju ha legat i som tokar. ;)Men också hunnit med en massa annat kul. :)

    Jag hoppas att en lika fin vecka ligger framför dig nu. Ha det så bra!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Jo, nog var jag lite sliten när klockan ringde imorse...men det känns skönt när helgen både innebär mys och att andra saker blir avklarade.

    Han är ett riktigt charmtroll min Sigge, men full i bus och en riktig liten tuffing. Oj, vi får nog något att bita i här minsann... ;-)

    Skickar direkt tillbaka din hälsning om en fin vecka, till dig!!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara bilder! Åh, glädjen lyser ända in i hjärtat! Stor kram till er alla på Barfotsgatan.

    SvaraRadera