På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

fredag 14 maj 2010

Från mulet till solsken!




Precis när vi gick genom portarna på Borås Djurpark kom solen! En sådan underbar dag vi haft tillsammans. Vi har varit ute hela dagen och jag är helt utmattad men nöjd över att vi kom iväg till slut. Det var med viss tveksamhet vi gav oss iväg i förmiddags, packade med oss regnkläder och varma tröjor och hoppades på det bästa. Med en matsäck med pannkakor, äggmackor, bullar och annat gott orkade vi en hel dag i parken. Härligt att komma iväg och bara vara efter veckor med massor av jobb, både för mig och för J. Härligt att bara få ta dagen som den kommer och bara umgås och hinna ikapp lite. Både barnen har varit jätteduktiga på att gå runt, Sigge ville absolut inte sitta i vagnen. Nej, springa var bästa sättet att ta sig runt! Förstår inte var all energi kommer ifrån. Tycker verkligen att Borås Djurpark är ett trevligt ställe, lätt att ta sig runt och barnvänligt och enkelt! Åk dit tycker jag!
Visst har de fina tröjor! :-)


Väl hemma fick vi besök av syster med familj med det glada budskapet att nu flyttar de också hit. De har köpt ett hus och flyttar in efter sommaren! Vad jag har väntat på denna dagen, äntligen är den här! Stora grattis till er! Ni kommer trivas så bra, det är jag säker på! Känns så gott att ha min syster nära nu när mamma inte är med oss längre, då har vi liksom varandra iallafall! Kan ställa upp om det är något som behöver fixas eller om någon behöver stöttning med barnen eller så. Roligt för kusinerna också att ha nära till varandra, de små busungarna!

2 kommentarer:

  1. Härliga bilder från djurparken. Vad roligt att det äntligen blev husköp för Hangelins...har förstått att väntan varit lång för både dem och er. Hur gick det med Brownies-kakan? Blev lite sugen på att göra en omgång, såg väldigt smarrig ut!

    SvaraRadera
  2. Du, den kakan var SÅÅÅ god, gör den bums! Visst är det roligt att de äntligen kommer hit, vad vi har väntat! ;-)
    kram

    SvaraRadera