På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

onsdag 12 maj 2010

En dag för raggsockor!

De senaste veckorna har jag jobbat jättemycket, har helt lagt mitt sociala liv åt sidan och fokuserat på arbetsuppgifter som måste bli klara både på dagarna och på kvällarna. Så idag när jag gått i mål med dem var det extra härligt att unna sig en ansiktsbehandling en stund. Väl hemma, efter att ha blivit lyxigt ompysslad kände jag mig lite trött och frusen. Så nu har jag dragit på mig sköna myskläder, mina raggsockor och dricker mitt tråk-te i väntan på Sookie. Skulle nog vilja säga att jag inte kan leva mitt liv utan raggsockor! ;-) Raggsockor använder jag året runt och gillar när de sticks lite så där lagom. Idag är det ett par ljusrosa från Noa Noa som värmer mig; de har jag fått av min väninna Thea. Modellen är jag jätteförtjust i och har även haft samma modell i beige och ljus mintgrön färg men de paren lever inte längre så att säga! Nu ska jag fixa en kopp te till och se om jag inte kan hitta några torra kakor att knapra på! Leve raggsockorna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar