På Barfotsgatan

Välkommen till Barfotsgatan där jag bor med mina söner Nils och Sigge och min man i ett hus byggt på sjuttiotalet. Här blandas vardagslivet med småbarnslivet med renovering och med tapetsering. Allt i en enda röra!

lördag 8 maj 2010

Vilken konstig klocka!

Det tyckte iallafall sonen när han fick se den och fortsatte: Den har ju inga siffror! Men här ska det ju vara en etta, här en tvåa, här en trea... Vilken tur att han fattat grejen, så otroligt opedagogiskt av (en pedagogisk) mamman alltså! Men designen går före...iallafall denna gången!

2 kommentarer:

  1. Kanske bara är bra att inte klockan visar siffrorna så att man måste gnugga geniknölarna lite extra ;)

    Allt kan inte bara vara praktiskt, lite snyggt får det också gärna vara.


    Linda :)

    SvaraRadera
  2. Hej där!

    Jag vill verkligen inte alltid vara praktiskt...det blir så tråkigt då! Trots att jag har två riktiga smutsgrisar till söner satsade jag ändå på en ljus matta framför teven...man får väl tvätta!

    kram

    SvaraRadera